مقالات کرکره برقی

رنگ کرکره برقی، و نکاتی طلایی که باید در مورد انتخاب رنگ دانست.

رنگ های مختلف تیغه کرکره برقی

انواع رنگ کرکره برقی، مسئله‌ای که صاحبان انواع پنجره UPVC و درب‌های کرکره‌ای بهتر است در مورد آن بیشتر بدانند تا با دانستن تاثیر و عوامل مهم در انتخاب، بهترین رنگ کرکره برقی را برای ساختمان خود انتخاب نمایند.

رنگ کرکره برقی علاوه بر افزایش زیبایی و جذابیت، تاثیر زیادی در طول عمر و خراب نشدن درب‌های کرکره‌ای دارد. رنگ‌آمیزی کرکره برقی پایداری و استحکام تیغه‌ها را در شرایط مختلف جوی و آسیب‌های خارجی بیشتر می‌کند. آیا با روش‌ها و انواع رنگ کرکره برقی آشنایی دارید؟ به چه دلیل باید کرکره برقی را رنگ کرد؟ اگر قصد تغییر رنگ کرکره برقی خود را داشته یا به تازگی مایل هستید به آن‌ها رنگ ببخشید، در این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:

6 نوع مهم تیغه کرکره برقی
بررسی انواع کرکره برقی
انتخاب بهترین نوع موتور کرکره برقی
تولیدکنندگان برتر کرکره برقی
کرکره برقی چیست؟

تاثیر رنگ کرکره برقی

کرکره برقی به دلیل مزایای زیادی که دارد، در انواع ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا نقاشی و رنگ کرکره برقی، جزو اقدامات مهم برای نگهداری و تعمیر انواع درب کرکره‌ای محسوب می‌شود. کرکره‌های برقی با طرح‌های زیبا و با تنوع و مدل بالا در بازار وجود دارند که نمای ساختمان را زیباتر می‎کنند.
هم‌چنین رنگ‌آمیزی کرکره‎‌ها، نقش مهمی در ظاهر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دارد و توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. صاحبان کسب و کار، برای مغازه یا تجارت خود متناسب با دکور و دیزاین داخلی می‎توانند کرکره برقی را رنگ‌آمیزی کنند.

روش‌های رنگ کرکره برقی

برای رنگ کردن کرکره‌های برقی از رنگ‎های پودری و رنگ‌های مایع استفاده می‌شود. رنگ‌های پودری، ضمن این که آلودگی کم‌تری تولید می‌کنند، پایداری و ماندگاری بیشتری نیز دارند. این رنگ در برابر تابش نور خورشید نیز مقاوم بوده و لعاب این رنگ نیز محیط تیغه کرکره برقی را از خورده شدن در شرایط جوی و محیطی محافظت می‌کند. روش و کیفیت رنگ کردن درب‌های کرکره‌ای در قیمت رنگ کرکره برقی تاثیر مستقیم دارد.

رنگ پودری دارای دو نوع سیستم رنگ است.

1-تمام خودکار پاشش رنگ الکترواستاتیک:

این روش پخت کوره‌ای است که به صورت تمام پاشیده شده و از بهترین مواد خام بهره گرفته است. هم‌چنین قابلیت رنگ‌آمیزی 30 تن در هر روز را دارند. این روش رنگ‌ کرکره برقی را به صورت کامل‌تر شرح می‌دهیم.

2-رنگ‌آمیزی دکورال:

با گسترش فناوری نوین در رنگ‌آمیزی دکورال و مجهز بودن به دو سیستم خط دکورال فیلم و کاغذ، انواع طرح‌های گوناگون مانند طرح سنگ، طرح چوب، طرح راش و سایر مدل‌ها تولید می‎شوند.
امروزه با فناوری نوین در رنگ آمیزی دکورال و مجهز به دو سیستم خط دکورال فیلم و کاغذ، طرح های گوناگون مانند طرح چوب، طرح سنگ و طرح راش و… تولید می‌شوند ولی هنوز رنگ سفید از رنگ های پرطرفدار در طراحی کرکره برقی است. تولید این نوع رنگ‌بندی با توجه به میزان سفارش روزانه حدود 4 تن است.

رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی

شاید بتوان رنگ الکترواستاتیک را بهترین رنگ کرکره برقی دانست. در واقع الکترواستاتیک، یک پردازش رنگ‌آمیزی است که برای اثربخشی بیشتر، ذرات رنگ در آن باردار می‌شوند. این رنگ به صورت پودر، با فشار بالا و به کمک باد، به سمت تیغه اسپری می‎شود. سپس به وسیله بار قوی الکترواستاتیک، شتابی به آن وارد می‌شود که میان ذرات رنگ و قطعه، پیوند یونی ایجاد می‌کند. پس از آن تیغه‌ها یا قطعه‌های فلزی در دمای 200 درجه سانتی‌گراد در کوره صنعتی مخصوص قرار گرفته و پخته می‌شوند. گرما باعث می‌شود ذرات رنگ روی قطعه ذوب شده و به سطح قعطه بچسبد.

مزایای رنگ الکترواستاتیک

روش رنگ‌بندی الکترواستاتیک در مقایسه با روش‌های دستی، یک شیوه عالی و کاملا پذیرفته شده است که ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد. در این بخش به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

  • پوشش‌دهی یکنواخت
  • مقاومت بالا در برابر انواع مواد شیمیایی
  • ماندگاری بسیار خوب در برابر خراش و پوسته پوسته شدن
  • زیبایی و تنوع بالا در رنگ
  • نفوذ رنگ در بخش‌های غیر قابل دسترس مانند گوشه‌ها و لبه‌ها
  • مقاومت حدود 3 برابر بیشتر در مقایسه با رنگ‌های پایه حلال
  • پایداری رنگ الکترواستاتیک در برابر تغییرات آب و هوایی
  • تشکیل ضخامت یکنواخت و یکدست در کل سطح کرکره
  • عدم استفاده از حلال یا ضایعات مواد مصرفی هنگام رنگ‌آمیزی دستی که باعث آلودگی محیط زیست می‎شوند.
رنگ درب برقی پارکینگ

انواع رنگ کرکره برقی

کرکره برقی سفید رنگ

رنگ سفید، پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین رنگ کرکره برقی است. کد رنگ کرکره برقی برای سفید، 9016 است و اکثر کارخانجات تولیدکننده، از این کد رنگ به عنوان یک استاندارد در صنعت، ستفاده می‌کنند. یکی از کاربردهای استفاده از کرکره‌های برقی سفید رنگ، برای بیشتر شدن امنیت و ضد سرقت بودن پنجره‌های UPVC است. به این دلیل که رنگ چهارچوب و تیغه کرکره برقی، هماهنگی خاصی با یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید:

کرکره برقی کرم رنگ

رنگ کرم، پرفروش‌ترین رنگ بعد از سفید برای رنگ‌بندی کرکره‌ها است و در پروژه‌های دارای سنگ نما یا ساختمان‌های نما رومی به کار برده می‌شود. کد رنگ کرکره برقی برای کرم 1013 است که البته می‌توان از کد 9001 و 9003 تا 1013 برای رنگ کرم در کارخانجات استفاده کرد.

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دلایل رنگ کرکره برقی

مراحل رنگ‌آمیزی کرکره برقی

  • در مواقعی که کرکره برقی نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، رنگ کردن کرکره برقی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • هنگامی که کرکره کدر شده و رنگ شاتر از بین رفته باشد، در این شرایط رنگ کردن کرکره از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از تعویض رول شاترها است.
  • اگر رول آلومینیوم باریک باشد یا رنگ اصلی پوشش آن فرسوده شده و از بین رفته باشد، رنگ کردن کرکره برقی یک گزینه مناسب است
  • اگر عده‌ای پوشش درب کرکره‌ای را مخدوش کرده و طرح‌های نامناسب رنگ‌آمیزی کرده باشند، مجددا می‎توان درب کرکره‎ای را با پوشش ضد گرانیتی رنگ کرد.
  • رنگ کردن درب کرکره‌ای برای ایجاد نمای مدرن و جدید در فروشگاه‌ها و ایجاد جذابیت برای افزایش مراجعه‌کننده‌ها گزینه مناسبی است.

نکاتی در مورد انتخاب رنگ کرکره برقی

مقاومت و ماندگاری: رنگ‌های الکترواستاتیک نسبت به رنگ‌های معمولی پایداری زیادی در برابر آلودگی‌های شیمیایی دارد 3 برابر بیشتر دوام دارند.
تنوع زیاد: رنگ‌های الکترواستاتیک به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارند، به ارحتی می‌توان متناسب با نوع ساختمان و محیط، رنگ مد نظر را انتخاب کرد.
ضد خش بودن: رنگ‌های معمولی به این دلیل که بر پایه حلال هستند، با پذشت زمان دچار خط و خش شده و یا پوسته پوسته می‌شوند. اما رنگ‌های الکترواستاتیک بسیار مقاوم هستند.
حفظ محیط زیست: ضایعات به جا مانده از رنگ‌های عادی، سبب آلوده شدن محیط زیست می‎شوند. یکی از مزایای رنگ‌های الکترواستاتیک آلوده نکردن محیط زیست است.
پوشش یکنواخت: رنگ الکترواستاتیک پوششی یکنواخت بر روی تیغه تشکیل می‎دهد. اما رنگ‌های معمولی ممکن است روی کرکره یکدست نشوند.
ضخامت لایه: برخی افراد این تصور اشتباه را در مورد ضخامت لایه دارند که هر چه لایه ضخیم‌تر باشد، کیفیت بهتر و مقاومت بیشتری دارد. رنگ‌های الکترواستاتیک ضخامت یکنواختی در کل تیغه داشته و به همین دلیل کیفیت بالایی نیز دارند.

مراحل رنگ‌آمیزی کرکره برقی

قبل از رنگ‌آمیزی بهتر است پستی و بلندی‌های روی سطح تیغه برطرف شده و سطوح آن را با آب و مواد شیمیایی خاص تمیز کنید. کرکره برقی در روش پودری، طی مراحل زیر رنگ‌آمیزی می‎شود:

  • در قدم اول به صورت پودری با فشار بالا و با کمک باد بر روی تیغه اسپری می‌شود.
  • با اعمال بار الکترواستاتیک به صورت قوی، بین ذرات و تیغه کرکره برقی نوعی پیوند یونی ایجاد شده و بدین طریق رنگ‌آمیزی صورت می‎گیرد.
  • در مرحله بعد تیغه رنگ شده با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد در کوره قرار گرفته تا کاملا پخته شود. در این صورت رنگ به خوبی روی تیغه می‎چسبد و تیغه عمر طولانی‎تری خواهد داشت.

سخن پایانی

سخن پایانی
با توجه به گسترش کاربرد انواع کرکره برقی، رنگ‌بندی آن نیز طرفداران بیشتری پیدا کرده است. رنگ‌آمیزی پودری کرکره برقی که مزایای بیشتری نسبت به رنگ مایع دارد، به دو روش الکترواستاتیک و دکورال صورت می‎گیرد. آشنایی با انواع رنگ کرکره برقی و نکات مهم در انتخاب رنگ مناسب برای آن، مسائلی است که آگاهی از آن‎ها به ما در استفاده و نگهداری از درب‌های کرکره‌ای کمک می‌کند. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نظری در مورد این مطلب، با ما در قسمت کامنت در میان بگذارید. مجموعه بابادر در زمینه فروش انواع درب اتوماتیک پارکینگ و صنعتی، و کرکره برقی آماده خدمت‌رسانی است. در صورتی که تمایل به خرید یا مشاوره دارید، با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *