کرکره برقی رول گیتر

6 دلیل رایج بالا نرفتن کرکره برقی

بالا نرفتن کرکره برقی مسئله‌ای است که صاحبان واحدهای تجاری، مسکونی یا مغازه‌ها ممکن است با آن مواجه شوند و شخصی امکان ورود و خروج نداشته باشد. بنابراین رفع ایرادات آن الزامی است.

بالا نرفتن کرکره برقی، مشکلی است که می‌تواند عبور و مرور افراد را مختل کند. شاید اکثر افراد فکر کنند که مشکل بالا نرفتن کرکره فقط به نحوه نگهداری و استفاده مربوط است. اما مراحل قبل آن نیز در خرابی یا طول عمر کرکره برقی موثرند. طراحی، تولید و نصب کرکره برقی باید مطابق با اصول و قواعد مهندسی و با قطعات باکیفیت باشد. هم‌چنین تنظیمات اولیه آن درست اعمال شده باشد. در این مقاله به دلایل مهم ایجاد این مشکل می‌پردازیم.

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

مهم‎ترین دلایل بالا نرفتن کرکره برقی

یکی از مشکلات احتمالی که ممکن است در کرکره برقی به وجود بیاید بالا نرفتن کرکره برقی یا بسته نشدن کرکره برقی است. از جمله مشکلات وقت گیر و اعصاب خورد کن است که دقیقا زمانی که عجله دارید، پیش می‌آید. در این بخش به دلایل به وجود آمدن این مشکل می‌پردازیم.

1-خرابی موتور کرکره برقی

دلیل اصلی بالا نرفتن کرکره برقی وجود مشکل در موتور آن است. وظیفه اصلی و مهم موتور کرکره برقی، باز و بسته کردن درب است و باعث می‌شود تیغه‌ها بر روی ریل حرکت کنند. اگر دچار آسیب یا خرابی شود، نمی‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و کل روند کاری کرکره برقی به مشکل می‌خورد. هم‌چنین داغ کردن موتور هم می‎تواند باعث بالا نرفتن کرکره شود که در این صورت باید موتور را خاموش کرد تا خنک شود. اگر پس از خنک شدن هم، هم‌چنان موتور مشکل داشت، باید توسط تعمیرکار بررسی و تعمیر شود و دیگر از دست ما کاری ساخته نیست.

مطالب مرتبط:

انتخاب بهترین موتور کرکره برقی
موتور کرکره برقی توبلار
موتور کرکره برقی سانترال
موتور کرکره برقی ساید

2-خرابی پیچ فنر و تیغه‌های کرکره برقی

یکی از دلایل دیگر خراب شدن پیچ فنر کرکره برقی است. چنان چه این قطعه دچار خرابی شده باشد، حتی اگر موتور کرکره برقی هم سالم باشد، درب درست بالا و پایین نمی‌شود و در کل عملکرد کرکره برقی به مشکل می‌خورد.
وجود گیر در تیغه‌ها یا ساییدگی و پارگی آن‌ها، عدم تنظیم استاندارد و هم‎چنین عدم رگلاژ آن نیز باعث اعمال فشار نامتعارف بر روی بخش‌های متحرک کرکره برقی می‌شود.

حتما بخوانید:

تیغه کرکره برقی و کاربرد آن

3-خرابی برد کرکره برقی

مشکل بعدی بالا نرفتن کرکره برقی، خرابی برد است. لازم است سریعا نسبت به بررسی این بخش اقدام کرده و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود تا مشکلات موثر بر حرکت تیغه‌ها برطرف شود. ساختار الکرتیکی کرکره برقی دارای ظرافت‌های پیچیده‌ای است که برای برطرف کردن مشکلات آن نیاز به سیم‌پیچی موتور یا تعویض قطعات گوناگون باشد. لذا بهتر است تعمیر و تعویض این بخش را به متخصص کاربلد بسپارید تا خسارات بیشتری ایجاد نشود.

4-اشکال در اتصال کرکره برقی به برق

اگر اتصالات سیم‌های برق یا فیوز برق کرکره دچار اختلال شده باشد، بالا و پایین رفتن کرکره برقی به مشکل می‌خورد. در این صورت بهتر است تنظیمات برق و صحت اتصال را بررسی کنید و بررسی کنید که فیوز پریده است یا خیر. در این راه از تعمیرکار حرفه‌ای نیز می‎توانید کمک بگیرید.

5-خرابی ریموت کرکره برقی

گاهی اوقات بالا نرفتن کرکره برقی ناشی از خرابی موتور یا برد آن نیست و این ریموت کنترل است که دچار مشکل شده است. این ریموت است که فرمان باز و بسته شدن درب را صادر می‌کند و چونقطعه‌ای حساس است، در صورت ضربه خوردن یا آب خوردگی آسی می‎بیند. بنابراین هنگام وجود مشکل برای کرکره برقی، ابتدا از سالم بودن ریموت مطمئن شوید. اگر ریموت کار نمی‎کرد، ابتدا باتری آن را عوض کنید. در صورتی که همچنان مشکل باقی بود، باید ریموت را تعویض کنید.

مطالب مرتبط:

6 روش کددهی ریموت کرکره برقی
انواع ریموت کرکره برقی
نحوه خام کردن ریموت کرکره پارکینگ

6- وجود مشکل در سنسور چشمی

کرکره‌های برقی به وسیله یک چشمی، سیگنال‌های ریموت را دریافت کرده و متناسب با آن، بالا یا پایین می‌روند. اگر پس از استفاده از ریموت، کرکره حرکت نکرد، چشمی‌ها را هم حتما بررسی کنید. چشمی نیز مانند ریموت، قطعه‌ای حساس بوده و آلوده شدن یا ضربه می‌تواند عملکردش را مختل کند. اگر پس از بررسی و تمیز کردن سنسور، هنوز هم کار نمی‌کرد، باید توسط متخصص تعمیر یا تعویض شود.

مطالب مرتبط:
نحوه تنظیم چشمی درب اتوماتیک

بررسی عوامل موثر هنگام بالا نرفتن کرکره برقی

ریموت کنترل پارکینگ

گاهی اوقات ممکن است مشکل به دلیل ایرادات جزئی یا برخی سهل انگاری‌هایی باشد که توسط خود شما قابل حل بوده و نیاز به تعمیرکار نیست. فقط کافی است هنگام بالا نرفتن کرکره برقی، برخی موارد را چک کنید که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • تمام شدن باتری ریموت کرکره برقی
  • خراب شدن فرستنده کرکره برقی
  • عدم تنظیم صحیحی کرکره برقی برای میزان مجاز پایین آمدن
  • خراب شدن سنسور چشمی
  • شکسته شدن فنر کرکره
  • تراز نشدن مسیر مسیر قرار گرفتن کرکره برقی
  • مسدود شدن مسیر کرکره برقی با زباله یا اجسام دیگر
  • قطع برق کرکره برقی
  • دستی قفل شدن کرکره برقی

از رفع مشکلات جزئی بالا نرفتن کرکره برقی غافل نشوید

اگر اقدامات لازم جهت برطرف کردن مشکل بالا نرفتن کرکره برقی به موقع انجام نشود، فشارهای زیادی بر بخش‌های مختلف اعمال شده و در نتیجه یا موتور می‌سوزد، یا ریل و تیغه‌ها دچار شکستی می‌شوند. هم‌چنین بلبرینگ بالایی نیز تحت الشعاع آن‌ها قرار می‌گیرد. در بیشتر مواقع بالا نرفتن کرکره برقی به دلیل نصب غیر اصولی یا کیفیت پایین قطعات و بخش‌های مختلف کرکره است که این چالش با سپردن کار، دست یک نصاب و تعمیرکار ماهر برطرف خواهد شد. تمیز بودن برخی از قطعات مانند ریل و سنسور نیز کار سختی نبوده و اگر هر از گاهی بررسی شوند، دیرتر دچار خرابی خواهند شد.

حتما بخوانید:
راهنمای نصب کرکره برقی

سخن پایانی

اکثر افرادی که در ساختمان‌های تجاری و اداری، فروشگاه‌ها یا منازل خود از درب اتوماتیک و کرکره‌های برقی استفاده می‌کنند، با مشکلات کوچک و بزرگی مواجه شده‌اند که یکی از آن‌ها، بالا نرفتن کرکره برقی است. لذا دانستن دلایل به وجود آمدن این مشکل و بررسی یک سری عوامل جهت برطرف کردن آن، جلوی خسارت‌های بیشتر را خواهد گرفت. چنان چه سوال یا نظری در مورد این مطلب دارید، می‌توانید در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید. هم‌چنین اگر قصد تعویض یا خرید کرکره برقی و انواع درب برقی پارکینگ را دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه بابادر تماس بگیرید.

خام کردن ربموت درب اتوماتیک کرکره ای

خام کردن ریموت پارکینگ چگونه انجام می‌شود؟

خام کردن ریموت پارکینگ مسئله‌ای که صاحبان درب‌های پارکینگی باید آن را بلد باشند تا بتوانند هنگام مشکل ریموت، آن را ریست یا خام کنند و ریموت جدیدی بر روی آن ست کنند.

با نحوه خام کردن ریموت پارکینگ آشنایی دارید؟

برای باز و بسته کردن خودکار درب پارکینگ از ریموت کنترل پارکینگ استفاده می‌شود. اما در صورتی که ریموت گم شود یا به هر دلیلی آسیب ببیند، نیاز است آن را خام کرده و دوباره کددهی کنیم. خام کردن اکثر ریموت کنترل پارکینگ به جز ریموت نوع بتا امری ساده است که خودمان نیز می‎توانیم انجام دهیم. برای یادگیری آن با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:

انواع ریموت کرکره برقی

 

کاربرد ریموت کنترل پارکینگ

پیشرفت تکنولوژی و ارتقای زندگی شهری باعث شده درب‌های اتوماتیک طرفداران زیادی پیدا کنند. زیرا این نوع درب‌ها ضمن راحتی بیشتر، موجب افزایش سرعت در کارها نیز می‌شود. به عنوان مثال هنگام استفاده از درب پارکینگ دیگر نیاز به پیاده شدن و باز و بسته کردن درب ندارید. هم‌چنین افراد ناتوان و کم توان نیز محدودیت کم‌تری هنگام عبور و مرور خواهند داشت.
ریموت یک وسیله ارتباطی است که از طریق ارسال و دریافت کد و سیگنال، به ما کمک می‌کند بدون صرف انرژی درب پارکینگ را باز و بسته کنیم. نحوه استفاده از آن به این صورت است که باید حداقل و حداکثر فاصله را از درب رعایت کرده و منتظر باز و بسته شدن آن بمانیم. گاهی ممکن است ایراداتی در آن به وجود بیاید یا عواملی سبب خراب شدن آن شوند که نیاز به تعمیر داشته و لازم باشد ریموت درب پارکینگ را خام کنید.

خام کردن ریموت پارکینگ

گاهی اوقات نیاز است که اطلاعات ریموت را پاک کنیم. مثلا در حین کپی کردن ریموت ممکن است دچار اشتباه شویم یا بخواهید از ریموت قدیمی برای درب پارکینگ فعلی خود استفاده کنید. همین طور هنگامی که ریموت درب پارکینگ به مشکل خورده و یا می‌خواهیم ریموت دیگری را از ریموت اصلی درب کپی کنیم، اول باید ریموت را ریست یا خام کنیم تا برای کپی کردن ریموت آماده شود. ریموت‌های بلوتوثی و ریموت‌های یونیورسال که قابلیت کپی دارند؛ به 2 روش خام و آماده کددهی می‌شوند.

روش اول
برای خام کردن ریموت پارکینگ 2 دکمه اصلی ریموت (1/2 یا A/B) را برای مدتی (20 الی 30 ثانیه) نگه داشته تا LED روی ریموت شروع به چشمک زدن کند. در این صورت ریموت خام شده و آماده کپی شدن است.
روش دوم
خام کردن ریموت پارکینگ برای بعضی درب‌ها به این صورت است که پس از نگه داشتن 2 دکمه اصلی و چشمک زدن چراغ LED، باید دکمه مربوط به باز کردن را فشار دهید و دکمه قفل کردن را رها کنید. بعد از آن دکمه قفل کردن را چند بار فشار دهید تا LED چشمک بزند. پس از انجام این کارها دیگر هر کدام از دکمه‌ها را فشار دهید، LED روشن نمی‎شود. زیرا با انجام این کارها کد قبلی ریموت کامل پاک شده است.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که لازم نیست برای هر کلید جداگانه ریموت اصلی را خام کنید. هم‌چنین ممکن است برد ریموت جدید که کددهی شده، کم‌تر از ریموت اصلی باشد؛ این مسئله کاملا عادی است. اگر به هر دلیلی در خام کردن مشکلی رخ داد، می‎توانید کدهای قبلی را بازگردایند. به این صورت که اعداد 3 و4 یا D و C را هم‌زمان به مدت 25 الی 30 ثانیه فشار دهید تا چراغ چشمک زن روشن شود.

ریموت کنترل پارکینگ

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

خام کردن ریموت پارکینگ نوع بتا

اگر ریموت کنترل پارکینگ شما از نوع بتا باشد در صورت گم شدن یا خراب شدن، به علت افزایش امنیت در آن، به راحتی سایر ریموت‌ها نمی‌توانید آن را خام یا ست کنید. ویژگی این نوع ریموت به صورتی است که نمی‎توانند با ریموت‌های غیر فابریک و ریموت بلوتوثی ست شوند. ریموت‌های دیگر خیلی ساده و با فشار دادن دو دکمه خام می‌شوند اما ریموت بتا این قابلیت را نداشته و تنها با ریموت فابریک می‎توانید از آن استفاده کنید. به این دلیل که ریموت‌های بتا خام نمی‌شوند، باید از روش‌های میانبر مانند استفاده از مدار یا گیرنده استفاده کرد. خام کردن این نوع ریموت‌ها تنها از راه مدار یا گیرنده امکان‌پذیر است.

خام کردن ریموت جک بازویی

برای خام کردن و ریست کردن ریموت‌های جک بازویی نیز باید از دستگاه ریسیور استفاده شود. سپس دکمه LEARN روی ریسیور را فشار داده و به مدت 10 ثانیه نگه دارید. در این صورت همه ریموت‌هایی که بر روی ریسیور ست شده بود، از حافظه آن پاک شده و می‌توانید ریموت جدید را ست کنید.
پس از خام کردن ریموت پارکینگ نوبت به مرحله ست کردن می‌رسد و لازم است ریموت قدیمی بر روی ریموت جدید کپی و ست شود. در مقاله 6 روش کددهی ریموت کرکره برقی به همراه دستورالعمل انواع روش‌های ریموت کرکره برقی را توضیح داده‌ایم.

سخن پایانی

استفاده از ریموت کنترل‌ها امروزه جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. در صورتی که مشکلی برای ریموت‌ها به وجود بیاید، باید آن را خام یا ریست کنیم. اکثر ریموت‌ها قابلیت کپی کردن دارند و به 2 روش خام یا ریست می‌شوند. ولی برای خام کردن ریموت پارکینگ از نوع بتا باید از مدار یا گیرنده استفاده کرد. افرادی که در ساختمان تجاری یا مسکونی و یا فروشگاه‌ها پارکینگ دارند، برای باز و بسته کردن راحت آن بهتر است با نحوه خام کردن ریموت پارکینگ آشنا باشند تا بتوانند مشکلات احتمالی را برطرف کنند. نظرات یا سوالات خود در مورد این مطلب را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. هم‌چنین در صورتی که قصد خرید انواع درب اتوماتیک پارکینگ و یا جک پارکینگی را دارید، با کارشناسان مجموعه بابادر تماس بگیرید.

رنگ های مختلف تیغه کرکره برقی

رنگ کرکره برقی، و نکاتی طلایی که باید در مورد انتخاب رنگ دانست.

انواع رنگ کرکره برقی، مسئله‌ای که صاحبان انواع پنجره UPVC و درب‌های کرکره‌ای بهتر است در مورد آن بیشتر بدانند تا با دانستن تاثیر و عوامل مهم در انتخاب، بهترین رنگ کرکره برقی را برای ساختمان خود انتخاب نمایند.

رنگ کرکره برقی علاوه بر افزایش زیبایی و جذابیت، تاثیر زیادی در طول عمر و خراب نشدن درب‌های کرکره‌ای دارد. رنگ‌آمیزی کرکره برقی پایداری و استحکام تیغه‌ها را در شرایط مختلف جوی و آسیب‌های خارجی بیشتر می‌کند. آیا با روش‌ها و انواع رنگ کرکره برقی آشنایی دارید؟ به چه دلیل باید کرکره برقی را رنگ کرد؟ اگر قصد تغییر رنگ کرکره برقی خود را داشته یا به تازگی مایل هستید به آن‌ها رنگ ببخشید، در این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:

6 نوع مهم تیغه کرکره برقی
بررسی انواع کرکره برقی
انتخاب بهترین نوع موتور کرکره برقی
تولیدکنندگان برتر کرکره برقی
کرکره برقی چیست؟

تاثیر رنگ کرکره برقی

کرکره برقی به دلیل مزایای زیادی که دارد، در انواع ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا نقاشی و رنگ کرکره برقی، جزو اقدامات مهم برای نگهداری و تعمیر انواع درب کرکره‌ای محسوب می‌شود. کرکره‌های برقی با طرح‌های زیبا و با تنوع و مدل بالا در بازار وجود دارند که نمای ساختمان را زیباتر می‎کنند.
هم‌چنین رنگ‌آمیزی کرکره‎‌ها، نقش مهمی در ظاهر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دارد و توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. صاحبان کسب و کار، برای مغازه یا تجارت خود متناسب با دکور و دیزاین داخلی می‎توانند کرکره برقی را رنگ‌آمیزی کنند.

روش‌های رنگ کرکره برقی

برای رنگ کردن کرکره‌های برقی از رنگ‎های پودری و رنگ‌های مایع استفاده می‌شود. رنگ‌های پودری، ضمن این که آلودگی کم‌تری تولید می‌کنند، پایداری و ماندگاری بیشتری نیز دارند. این رنگ در برابر تابش نور خورشید نیز مقاوم بوده و لعاب این رنگ نیز محیط تیغه کرکره برقی را از خورده شدن در شرایط جوی و محیطی محافظت می‌کند. روش و کیفیت رنگ کردن درب‌های کرکره‌ای در قیمت رنگ کرکره برقی تاثیر مستقیم دارد.

رنگ پودری دارای دو نوع سیستم رنگ است.

1-تمام خودکار پاشش رنگ الکترواستاتیک:

این روش پخت کوره‌ای است که به صورت تمام پاشیده شده و از بهترین مواد خام بهره گرفته است. هم‌چنین قابلیت رنگ‌آمیزی 30 تن در هر روز را دارند. این روش رنگ‌ کرکره برقی را به صورت کامل‌تر شرح می‌دهیم.

2-رنگ‌آمیزی دکورال:

با گسترش فناوری نوین در رنگ‌آمیزی دکورال و مجهز بودن به دو سیستم خط دکورال فیلم و کاغذ، انواع طرح‌های گوناگون مانند طرح سنگ، طرح چوب، طرح راش و سایر مدل‌ها تولید می‎شوند.
امروزه با فناوری نوین در رنگ آمیزی دکورال و مجهز به دو سیستم خط دکورال فیلم و کاغذ، طرح های گوناگون مانند طرح چوب، طرح سنگ و طرح راش و… تولید می‌شوند ولی هنوز رنگ سفید از رنگ های پرطرفدار در طراحی کرکره برقی است. تولید این نوع رنگ‌بندی با توجه به میزان سفارش روزانه حدود 4 تن است.

رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی

شاید بتوان رنگ الکترواستاتیک را بهترین رنگ کرکره برقی دانست. در واقع الکترواستاتیک، یک پردازش رنگ‌آمیزی است که برای اثربخشی بیشتر، ذرات رنگ در آن باردار می‌شوند. این رنگ به صورت پودر، با فشار بالا و به کمک باد، به سمت تیغه اسپری می‎شود. سپس به وسیله بار قوی الکترواستاتیک، شتابی به آن وارد می‌شود که میان ذرات رنگ و قطعه، پیوند یونی ایجاد می‌کند. پس از آن تیغه‌ها یا قطعه‌های فلزی در دمای 200 درجه سانتی‌گراد در کوره صنعتی مخصوص قرار گرفته و پخته می‌شوند. گرما باعث می‌شود ذرات رنگ روی قطعه ذوب شده و به سطح قعطه بچسبد.

مزایای رنگ الکترواستاتیک

روش رنگ‌بندی الکترواستاتیک در مقایسه با روش‌های دستی، یک شیوه عالی و کاملا پذیرفته شده است که ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد. در این بخش به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

  • پوشش‌دهی یکنواخت
  • مقاومت بالا در برابر انواع مواد شیمیایی
  • ماندگاری بسیار خوب در برابر خراش و پوسته پوسته شدن
  • زیبایی و تنوع بالا در رنگ
  • نفوذ رنگ در بخش‌های غیر قابل دسترس مانند گوشه‌ها و لبه‌ها
  • مقاومت حدود 3 برابر بیشتر در مقایسه با رنگ‌های پایه حلال
  • پایداری رنگ الکترواستاتیک در برابر تغییرات آب و هوایی
  • تشکیل ضخامت یکنواخت و یکدست در کل سطح کرکره
  • عدم استفاده از حلال یا ضایعات مواد مصرفی هنگام رنگ‌آمیزی دستی که باعث آلودگی محیط زیست می‎شوند.
رنگ درب برقی پارکینگ

انواع رنگ کرکره برقی

کرکره برقی سفید رنگ

رنگ سفید، پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین رنگ کرکره برقی است. کد رنگ کرکره برقی برای سفید، 9016 است و اکثر کارخانجات تولیدکننده، از این کد رنگ به عنوان یک استاندارد در صنعت، ستفاده می‌کنند. یکی از کاربردهای استفاده از کرکره‌های برقی سفید رنگ، برای بیشتر شدن امنیت و ضد سرقت بودن پنجره‌های UPVC است. به این دلیل که رنگ چهارچوب و تیغه کرکره برقی، هماهنگی خاصی با یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید:

کرکره برقی کرم رنگ

رنگ کرم، پرفروش‌ترین رنگ بعد از سفید برای رنگ‌بندی کرکره‌ها است و در پروژه‌های دارای سنگ نما یا ساختمان‌های نما رومی به کار برده می‌شود. کد رنگ کرکره برقی برای کرم 1013 است که البته می‌توان از کد 9001 و 9003 تا 1013 برای رنگ کرم در کارخانجات استفاده کرد.

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دلایل رنگ کرکره برقی

مراحل رنگ‌آمیزی کرکره برقی

  • در مواقعی که کرکره برقی نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، رنگ کردن کرکره برقی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • هنگامی که کرکره کدر شده و رنگ شاتر از بین رفته باشد، در این شرایط رنگ کردن کرکره از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از تعویض رول شاترها است.
  • اگر رول آلومینیوم باریک باشد یا رنگ اصلی پوشش آن فرسوده شده و از بین رفته باشد، رنگ کردن کرکره برقی یک گزینه مناسب است
  • اگر عده‌ای پوشش درب کرکره‌ای را مخدوش کرده و طرح‌های نامناسب رنگ‌آمیزی کرده باشند، مجددا می‎توان درب کرکره‎ای را با پوشش ضد گرانیتی رنگ کرد.
  • رنگ کردن درب کرکره‌ای برای ایجاد نمای مدرن و جدید در فروشگاه‌ها و ایجاد جذابیت برای افزایش مراجعه‌کننده‌ها گزینه مناسبی است.

نکاتی در مورد انتخاب رنگ کرکره برقی

مقاومت و ماندگاری: رنگ‌های الکترواستاتیک نسبت به رنگ‌های معمولی پایداری زیادی در برابر آلودگی‌های شیمیایی دارد 3 برابر بیشتر دوام دارند.
تنوع زیاد: رنگ‌های الکترواستاتیک به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارند، به ارحتی می‌توان متناسب با نوع ساختمان و محیط، رنگ مد نظر را انتخاب کرد.
ضد خش بودن: رنگ‌های معمولی به این دلیل که بر پایه حلال هستند، با پذشت زمان دچار خط و خش شده و یا پوسته پوسته می‌شوند. اما رنگ‌های الکترواستاتیک بسیار مقاوم هستند.
حفظ محیط زیست: ضایعات به جا مانده از رنگ‌های عادی، سبب آلوده شدن محیط زیست می‎شوند. یکی از مزایای رنگ‌های الکترواستاتیک آلوده نکردن محیط زیست است.
پوشش یکنواخت: رنگ الکترواستاتیک پوششی یکنواخت بر روی تیغه تشکیل می‎دهد. اما رنگ‌های معمولی ممکن است روی کرکره یکدست نشوند.
ضخامت لایه: برخی افراد این تصور اشتباه را در مورد ضخامت لایه دارند که هر چه لایه ضخیم‌تر باشد، کیفیت بهتر و مقاومت بیشتری دارد. رنگ‌های الکترواستاتیک ضخامت یکنواختی در کل تیغه داشته و به همین دلیل کیفیت بالایی نیز دارند.

مراحل رنگ‌آمیزی کرکره برقی

قبل از رنگ‌آمیزی بهتر است پستی و بلندی‌های روی سطح تیغه برطرف شده و سطوح آن را با آب و مواد شیمیایی خاص تمیز کنید. کرکره برقی در روش پودری، طی مراحل زیر رنگ‌آمیزی می‎شود:

  • در قدم اول به صورت پودری با فشار بالا و با کمک باد بر روی تیغه اسپری می‌شود.
  • با اعمال بار الکترواستاتیک به صورت قوی، بین ذرات و تیغه کرکره برقی نوعی پیوند یونی ایجاد شده و بدین طریق رنگ‌آمیزی صورت می‎گیرد.
  • در مرحله بعد تیغه رنگ شده با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد در کوره قرار گرفته تا کاملا پخته شود. در این صورت رنگ به خوبی روی تیغه می‎چسبد و تیغه عمر طولانی‎تری خواهد داشت.

سخن پایانی

سخن پایانی
با توجه به گسترش کاربرد انواع کرکره برقی، رنگ‌بندی آن نیز طرفداران بیشتری پیدا کرده است. رنگ‌آمیزی پودری کرکره برقی که مزایای بیشتری نسبت به رنگ مایع دارد، به دو روش الکترواستاتیک و دکورال صورت می‎گیرد. آشنایی با انواع رنگ کرکره برقی و نکات مهم در انتخاب رنگ مناسب برای آن، مسائلی است که آگاهی از آن‎ها به ما در استفاده و نگهداری از درب‌های کرکره‌ای کمک می‌کند. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نظری در مورد این مطلب، با ما در قسمت کامنت در میان بگذارید. مجموعه بابادر در زمینه فروش انواع درب اتوماتیک پارکینگ و صنعتی، و کرکره برقی آماده خدمت‌رسانی است. در صورتی که تمایل به خرید یا مشاوره دارید، با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

صدای آزار دهنده کرکره برقی

4 دلیل متداول صدای کرکره برقی و راه های رفع آن

صدای کرکره برقی از جمله مسائلی است که بروز آن می‌تواند محاسن متعدد آن را تحت‌الشعاع قرار دهد. دلیل این مشکل چیست و چگونه از بروز آن جلوگیری کنیم؟

کرکره­‌های برقی یکی از انواع کرکره­های غلتکی است که دارای یک موتور داخلی است و برای باز و بسته کردن سریع و آسان درب­های بزرگ و معمولی، پنجره­ها، ورودی تراس و بالکن نصب و استفاده می‌­شود.

بیستر بخوانید:

در این مقاله به بررسی موضوع صدای کرکره برقی و دلایل ایجاد نویز در صدا، به همراه ارائه راه­کارهایی برای رفع آن می‌پردازیم.

صدای کرکره برقی

با وجود مزایای کرکره­ های برقی و صرف نظر از نحوه کارکرد و اجزای داخلی آن،  ذکر این نکته حائز اهمیت است که استفاده از کرکره برقی ممکن است شما را با مشکلاتی هم مواجه کند که از جمله مهم­ترین این مشکلات در ارتباط با  صدای کرکره برقی و در واقع امکان ایجاد سر و صدای بیش از حد در آن است.

کرکره‌های برقی در حین کار کردن صدای کمی ایجاد می­کنند، اما استفاده طولانی مدت و نگهداری نامناسب، ممکن است سبب اخلال در صدای کرکره برقی و شنیدن صدای غیرطبیعی از آن بشود. دیگر دلایل مهم قابل بررسی در ایجاد این اخلال، مواردی اعم از شل بودن ریل­ها و اتصالات، مشکل در موتور و قطعات کرکره ای و اصطکاک پره­ ها در برابر هم و … را در برمی­گیرد. با توجه به مقدمه تبیین شده، این محتوا به دنبال بررسی دلایل ایجاد صدای آزاردهنده کرکره برقی و همچنین ارائه راه ­ها یا راهکارهایی برای رفع آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

روانکاری قطعات، صدای کرکره برقی را کاهش می­دهد

برای کارکرد کم صدا و کارآمد کرکره برقی، باید اطمینان حاصل کنید که قطعات آن به طور منظم و به شیوه ای حرفه ای نگهداری می شوند. قطعات موتور کرکره برقی نیاز به روانکاری منظم و کافی دارند. اگر ادوات، ریل و چرخ ها و قطعاتی که به حرکت کمک می کنند، به خوبی روانکاری نشوند، باعث ایجاد سر و صدای زیاد یا نویز در آن می شود. یک سیستم روانکاری یا روغن کاری شده، نه تنها باعث کاهش نویز و اصطکاک می شود، بلکه باعث عملکرد بهتر آن نیز می گردد.
استفاده از روغن مناسب برای روانکاری موتور و اجزای متحرک کرکره برقی، باعث می شود که این اجزا به آرامی روی یکدیگر بلغزند و در نتیجه کارآمدتر عمل نموده و در نهایت صدای کرکره برقی هم کاهش می یابد. البته باید توجه داشت که علاوه بر روانکاری، عوامل دیگری نیز در ایجاد سر و صدای موتور کرکره برقی موثرند که شامل شل شدن و در رفتگی قطعات یا زنگ زدگی آن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جنس متریال کرکره برقی دلیل ایجاد سر و صدا

توجه داشته باشید کرکره های برقی به ویژه مدل های قدیمی آن معمولا از تسمه های فولادی ساخته می شوند که هنگام باز و بسته شدن، در روی یکدیگر غلت می زنند. این عمل صدای زیادی ناشی از برخورد “فلز روی فلز” تولید می کند. علاوه بر این جنس پره ها و دیگر قطعات پرده که به کمک آن حرکت می کند، نیز معمولا فلزی بوده و اصطکاک این قطعات کرکره‌ای و سایش پره ها روی هم به ایجاد صدای نویز بلندی منجر می شود. عامل دیگر ایجاد سر و صدا، می تواند در اثر شل شدن ریل و نگهدارندهای پرده یا کرکره باشد.
معمولا تیغه یا پره های میانی مجهز به گیره هایی هستند که کرکره (پرده) را از نگهدارنده های آن دور نگه می دارد ودر نتیجه صدای کرکره برقی را کاهش می دهند. بررسی کنید که چنانچه گیره شکسته شده یا از بین رفته، برای کاهش صدا و عملکرد بهتر کرکره، آن‌ را تعویض کنید.
علاوه براین نگهدارنده ها را بررسی کنید که آسیب یا زائده ای نداشته باشند، چرا که حتی یک دندانه یا فرورفتگی کوچک در آن ها نیز می‌تواند مانعی برای حرکت آسان کرکره ایجاد نموده و فشار و نویز صدا را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

تیغه و جنس های مختلف کرکره برقی

فرسودگی قطعات دلیل صدای درب پارکینگ

کرکره‌های قدیمی‌ مستعد ایجاد سر و صدای بیشتری هستند، زیرا پره ‌ها به مرور زمان ساییده شده و باعث عدم تعادل کرکره و ایجاد فشار اضافی بر روی موتور و نگهدارنده ها می‌شوند. نتیجه این وضعیت، بوجود آمدن نویز در صدای کرکره برقی است. علاوه بر این فرسودگی و قرار گرفتن در معرض هوا و رطوبت ممکن است باعث خوردگی و زنگ زدگی اجزای کرکره شود و به آن آسیب رسانده و باعث شنیده شدن صدای جیر جیر از آن شود. از راه های رفع صدای کرکره برقی در این وضعیت این است که علائم خوردگی را همواره تحت نظر قرار داده و آن را به طور منظم تعمیر و سرویس نمایید.

بیشتر بخوانید:

اتصالات ناقص برقی و هرز شدن کشش فنر کرکره

در کرکره برقی، مشکلات مربوط به منابع برق و شل بودن اتصالات، از رایج ترین و ابتدایی ترین مشکلاتی است که ممکن است باعث آسیب جدی و ایجاد عیوب مختلف در تمامی اجزای کرکره شود، که از عواقب آن اخلال در عملکرد و صدای آن است. به این منظور اتصالات منابع برقی همواره باید چک و بررسی شود.
علاوه بر این، شل یا سفت بودن کشش فنر روی کرکره، تعادل آن را کم تر نموده و ممکن است به افزوده شدن وزن و فشار و در نتیجه ایجاد نویز در نگهدارنده ها و موتور کرکره برقی شود. تا جایی که کار با آن را خطرناک نماید. برای رفع این مورد تنها می بایست از یک کارشناس متخصص کمک گرفته شود تا بنا به تشخیص او و در صورت لزوم، کشش فنر را افزایش یا کاهش دهد.

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

سخن پایانی

در جمع بندی این محتوا، ذکر این نکته حائز اهمیت است که دلایل متعددی در به وجود آمدن نویز و سر و صدا در کرکره برقی قابل بررسی است،  این وضعیت نشان می­دهد که نگهداری کرکره برقی نیاز به رسیدگی و بررسی مداوم دارد. با وجود اینکه در این محتوا سعی شد تا دلایلی کلی صدای کرکره برقی تبیین و راهکارهای ساده‌ای برای رفع آن ارائه­ شود، توجه به این نکته ضروری است که بهترین اقدام این است که با کمک یک متخصص مشکل کرکره برقی را شناسایی کنید. با بررسی کارشناسانه و بازرسی، نگهداری و سرویس منظم، می­توانید اطمینان حاصل کنید که کرکره برقی در بهترین شرایط باقی مانده و در نتیجه مشکل اخلال صدای آن نیز به تاخیر می­افتد. در همین راستا می‌توانید برای استعلام قیمت کرکره برقی و دریافت مشاوره در مورد خرید بهترین نوع درب اتوماتیک با کارشناسان بابادر در تماس باشید.

انواع کرکره‌ برقی

بررسی انواع کرکره‌ برقی

اگر قصد خرید یا آشنایی با انواع کرکره برقی را دارید، در ابتدا بهتر است در مورد موتورهای کرکره برقی و انواع جنس تیغه‌های آن‌ها بیشتر بدانید تا متناسب با آن‌ها باکیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین کرکره را خریداری نمایید.

درب‌های اتوماتیک و کرکره‌های برقی نقش مهمی در سهولت باز و بسته کردن انواع درب‌ها مانند درب‌های پارکینگ دارند. کرکره‌های برقی علاوه بر زیبایی ظاهری، کاربرد زیادی در محافظت از ساختمان و راحتی و آسایش بیشتر دارند. کرکره‌های برقی معمولا بر اساس جنس تیغه و نوع موتور دسته‌بندی می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم انواع کرکره‌های برقی را از نظر جنس تیغه و موتور مورد بررسی قرار دهیم.

مطالب مرتبط:

انواع کرکره برقی بر اساس نوع موتور

وجه تمایز درب‌های اتوماتیک و کرکره‌های برقی با مدل‌های قدیمی و دستی، در وجود قطعه‌ای به نام موتور است. عملکرد موتور به نحوی است که با به چرخش درآوردن شفت کرکره برقی، باعث بالا و پایین رفتن رول تیغه‌ها می‌شود و با قدرت دورانی که ایجاد می‌کند، منجر به این حرکت می‌گردد. انواع کرکره‌ برقی بر اساس نوع موتور به 3 دسته موتور توبولار، موتور ساید و موتور سانترال تقسیم می‌شوند. موتور کرکره برقی جزو قطعات مهم درب‌های اتوماتیک است که نقش مهمی در عملکرد درست کرکره برقی دارد.

1- موتور توبلار

موتورهایی هستند که داخل شفت یا لوله قرار می‌گیرند و به علت قطر کم موتورها هنگام رول شدن، فضای خیلی کمی را اشغال می‌کنند. کرکره‌های برقی با موتور توبلار برای درب‌های اتوماتیک پارکینگ‌ها و فروشگاه‌هایی که میزان تردد آن‌ها زیاد نیست مورد استفاده قرار می‌گیرند. میزان قدرت موتور کرکره برقی توبولار بین 30 تا 300 نیوتون تقسیم‌بندی می‌شود.

این موتور کرکره برقی دارای قطر کمی بوده و در شفت‌های لوله‌ای شکل و هشت ضلعی قابل نصب است. هم‌چنین خلاص کن دستی دارد که در صورت قطعی و نبود برق می‌توان از آن استفاده کرد. موتور کرکره اتوماتیک توبولار از برق تک فاز استفاده می‌کند و قابلیت رول کردن کرکره در داخل و یا بیرون از ساختمان وجود دارد.

2- موتور ساید

این نوع موتور برای درب‌های سنگین، درب‌های اتوماتیک فروشگاه‌ها و پارکینگ‌های پرتردد یا کارخانجات کاربرد دارد. کرکره دارای موتور ساید، در بین انواع کرکره برقی، قدرت بالایی داشته و قابلیت کارکرد در زمان قطعی یا نبود برق را هم دارد. اما سرعت این موتور برای حرکت دادن تیغه خیلی بالا نیست. موتور آن هم بی‌صدا است هم خارج از شفت قرار دارد و در زمان خرابی موتور نیاز نیست تیغه کرکره برقی را پایین آورده و تعمیر کرد. بعضی از انواع موتورها باطری بک آپ دارند که در این صورت نسبت به ابعاد تیغه کرکره اتوماتیک (رول آپ) تا 30 مرتبه در زمان قطعی برق می‌تواند حرکت کند.

3- موتور سانترال

موتور کرکره بری سانترال یا مرکزی برای درب‌های با وزن متوسط و ترددهای معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت نام‌گذاری موتور سانترال به این دلیل است که در مرکز شفت کرکره نصب می‌شود. موتور سانترال تنها موتوری است که می‌توان آن را بر روی کرکره‌های قدیمی نصب کرد. این موتور توانایی جابه‌جایی درب‌هایی با وزن 150 تا 500 کیلوگرم را دارد. هم‌چنین حرکت سریع و روان‌تری نسبت به سایر موتورها دارد.

موتورهای سانترال دارای دو نوع باتری‌دار و بی باتری هستند. مدل باتری دار سیستم UPS دارد و با برق 24 ولتی کار می‌کند هنگام قطعی برق باتری‌های اضطراری آنها کرکره را باز و بسته می‌کند مدل بدون باتری مدار فرمان ساده‌ای دارد در زمان قطعی برق می‌توان از سیستم خلاص کن آن استفاده کرد

بیشتر بخوانید:

موتور توبولار، موتور ساید و موتور سانترال

انواع کرکره برقی بر اساس جنس تیغه

تیغه‌ جزو اعضای اصلی و مهم کرکره برقی است که بیشترین تاثیر را در قیمت کرکره برقی دارد. اگر از برند مطرح و باکیفیت تیغه استفاده شود طول عمر و کارکرد کرکره برقی افزایش خواهد داشت. تیغه‌های آلومینیومی و پس از آن، تیغه‌های گالوانیزه، بیشترین استفاده را در ساخت انواع کرکره برقی دارند تیغه کرکره برقی از اتلاف انرژی تا حد زیادی جلوگیری کرده و هنگام بسته بودن درب، نمای زیبایی به ساختمان می‌دهد.

در حالت کلی در رابطه با انواع کرکره برقی 6 نوع تیغه‌ داریم که بسته استفاده کاربران هر یک را می‌توان انتخاب کرد:

  1. آلومینیوم یا اکسترود
  2. تیغه پانچ‌دار یا سوراخ‌دار
  3. تیغه شفاف یا پلی کربنات
  4. تیغه فوم‌دار یا گالوانیزه
  5. تیغه رول گیتر
  6. تیغه فوم‌دار با جنس آلومینیوم  

مطالب مرتبط:

سازوکار و عملکرد انواع کرکره برقی

حرکت موتور کرکره برقی به صورت عمودی بوده و برای کار کردن به یک منبع برق سیمی یا منبع انرژی خورشیدی متصل است که با هدایت ریموت کنترل از راه دور بالا و پایین می‌رود. کرکره برقی با اتصال موتور کوچکی که توسط ریموت کنترل رمزگذاری شده است، فعال می‌شود.

انواع کرکره برقی سیستم امنیتی ویژه‌ای دارند و با استفاده از نوعی پرتو الکترونیکی کار می‌کنند. به این نحو که هنگام عبور هر نوع شی یا موجودی پرتویی را ساطع می‌کند که درب دوباره باز شود. لذا هنگام بسته شدن درب، کودکان، حیوانات و کاربران دیگر را خطری تهدید نخواهد کرد؛ زیرا با تشخیص رهگذر از نو باز می‌شود.

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

سخن پایانی

تیغه و موتور دو بخش مهم و تشکیل‌دهنده بدنه کرکره‌های برقی هستند که با توجه به طرح‌ها و جنسی که دارند، گستره وسیعی از انواع کرکره برقی را به وجود آورده‌اند. همان طور که اشاره شد، در صورت استفاده از برند مطرح و باکیفیت موتور و تیغه کرکره برقی، و خرید از سایت و فروشگاه معتبر، طول عمر و نحوه صحیح عملکرد کرکره برقی افزایش پیدا خواهد کرد. در کنار ارائه اطلاعات مفید در مورد انواع کرکره برقی، کارشناسان بابادر برای شنیدن نظرات، سوالات و یا مشاوره برای خرید در کنارتان هستند. می‌توانید علاوه بر قرار دادن کامنت، از طریق شماره‌های درج شده در سایت با ما در تماس باشید.

انواع ریموت‌ کرکره برقی

بررسی انواع ریموت‌ کرکره برقی

اگر قصد خرید یا آشنایی با انواع ریموت‌ کرکره برقی و درب‌های اتوماتیک را دارید، یا می‌خواهید ریموت را با دیگری ست و کددهی کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

از جمله مزایای درب‌های اتوماتیک و کرکره‌های برقی، باز شدن از راه دور و بدون اعمال فشار دستی است. لذا ریموت کرکره برقی جزو قطعات کاربردی و ضروری برای کرکره‌های برقی است. زیرا با استفاده از ریموت کنترل به راحتی می‌توان درب پارکینگ را بدون نیاز به پیاده شدن باز و بسته کرد. در این مقاله قصد داریم انواع ریموت کرکره برقی که می‌توانند باز و بسته کردن درب را آسان‌تر کنند برای شما شرح دهیم.

مطالب مرتبط:

ریموت کرکره برقی

ریموت درب‌های اتوماتیک به عنوان کنترل از راه دور عمل کرده و با فرستادن فرکانس‌هایی با طول موج معین، باعث باز و بسته شدن درب و کرکره برقی می‌شوند. این امر زمانی امکان‌پذیر است که ریسیور کرکره برقی بتواند این فرکانس را شناسایی کند. پرکاربردترین فرکانس‌هایی که برای ریموت کرکره برقی استفاده می‌شوند، فرکانس 433 و315 هستند که بر روی ریسیورهای با همان فرکانس ست می‌شوند.

برد ریموت‎ها در فضای باز 60-70 متر است که در مکان‌های بسته به نصف این مقدار کاهش می‌یابد. ریموت‌ها به منظور فرمان دادن به موتور برای باز و بسته کردن درب باید با آن‌ها ست و کددهی شوند. در ادامه به انواع ریموت‌ها و روش‌های کددهی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع ریموت کرکره برقی

1-ریموت مدل کد لرنینگ

در این نوع ریموت تنظیم فرکانس به صورت نرم افزاری انجام می‌شود و برای تعریف کردن ریموت روی ریسیور نیازی به لحیم کاری نیست. برای ست کردن آن با موتور کرکره، باید درب ریسیور را باز کرده و کلید شناسایی کنترل را پیدا کنید. بعد از این که انگشت خود را به مدت 2 ثانیه بر روی کلید نگه داشتید، صفحه LED داخل ریسیور روشن می‌شود. پس از آن باید کلید اول ریموت را به مدت 2 ثانیه فشار دهید. در این مرحله LED چشمک می‌زند که نشان از تایید ریموت است. اکنون ریموت شما با موتور به خوبی ست شده است و خواهید توانست کرکره را با ریموت به راحتی باز و بسته کنید.

2- ریموت مدل بلوتوثی

اضافه کردن ریموت به درب بازکن های پارکینگ نیازمند متخصص و برنامه‌ریزی مدار کنترل درب بازکن است؛ اما کپی کردن یکی از ریموت‌های موجود بر روی ریموت بلوتوثی ساده و سریع است و حتی خود مصرف‌کننده نیز می‎تواند این کار را انجام دهد. تنها نکته‌ای که باید رعایت شود، یکی بودن فرکانس کاری ریموت مورد نظر با ریموت بلوتوثی است. این مدل ریموت، نسبت به مدل‌های دیگر کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته مهم در تنظیم ریموت بلوتوثی با موتور دستگاه، عدم نیاز به ریسیور اصلی برای تنظیم شدن آن‌ها است.
برای ست کردن باید ریموت خام و ریموت کددهی شده از قبل را به یکدیگر نزدیک کنید. به علت کپی کردن آسان، امنیت ریموت بلوتوثی کمتر از سایر مدل‌های ریموت کرکره برقی است. اما این نوع ریموت، قابلیت کپی یا ست شدن با مدل‌های دیگر مانند لرنینگ و سوئیچ را دارد.

ریموت درب پارکینگ مدل بلوتوثی

3- ریموت مدل دیپ سوئیچ

ریموت دیپ سوئیچ بیشتر برای موتورهای ساید مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا موتور ساید به ریموت قوی‌تری نسبت به موتور توبلار نیاز دارد و این ریموت قوی‌تر از سایر انواع ریموت کرکره برقی است. تعداد سوئیچ‌های موجود بر روی مدار ریموت دیپ سوئیچ، نشان‌دهنده طول کد ریموت است که معمولا به تعداد 8، 9 یا 12 عدد سوئیچ دارد. برای تنظیم ریموت باید ابتدا درب آن را باز کنید. پیچ‌های ریزی که پشت درب ریموت هستند را با استفاده از پیچ گوشتی باز نمایید. روی برد ریموت 8 عدد کلید قرار دارد که باید این 8 عدد کلید را به گونه‌ای بچینید. نحوه چینش بر روی ریسیور باید مانند چینش کلیدهای روی برد ریموت باشد.

4- ریموت هاپینگ کد

این ریموت امنیت بالایی در مقایسه با سایر ریموت‌ها دارد. به همین جهت برای ساختمان‌های امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت این ریموت، تغییر کددهی با هر بار فشردن کلید است. هنگام فشردن دکمه ریموت و ارسال فرمان به ریسیور، فرکانس میان ریموت و ریسیور دائما تغییر کرده و امنیت ریموت بیشتر می‌شود. کددهی ریموت‌های هاپینگ مانند لرنینگ بوده اما به هیچ عنوان قابلیت کد گرفتن از ریموت بلوتوثی را ندارند.

تفاوت ریموت اصل از غیر اصل

برای این که بتوانید ریموت اصل را از غیر اصل تشخیص دهید باید مواردی را مورد توجه ق5رار دهید که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از این موارد کیفیت و ماندگاری است که ریموت‌های غیر اصل به سرعت خراب شده و مجبور به خرید دوباره می‌شوید.

قیمت ریموت کرکره برقی اصل نسبت به مدل غیر اصل آن بیشتر است. اما متاسفانه قیمت پایین ریموت‌های تقلبی باعث می‌شود عده‌ای سراغ خرید آن‌ها بروند؛ غافل از این که پس از مدتی مجبور به تعویض آن خواهند شد.

برد انواع ریموت کرکره برقی اصل بسیار بیشتر از مدل‌های تقلبی آن است. در حالت کلی اگر آنتن ریموت اصل در فرمان مدار به درستی نصب شده باشد، برد آن از 45 تا 50 متر خواهد بود و می‌توان از این فواصل درب کرکره برقی را باز و بسته کرد.

اگر در مواردی مجبور به استفاده از ریموت غیر اصل شدید، باید از سازگاری و هماهنگی آن با دستگاه مطمئن شوید. زیرا ریموت‌ها فرکانس‌های متفاوتی از یکدیگر دارند که امکان ست نشدن آن‌ها با دستگاه زیاد است.

در ست کردن ریموت کرکره برقی باید به دو نکته توجه داشت. اول این که ریموت‌ها را می‌توان از طریق ریموت‌های قدیمی که بر روی موتور تنظیم بودند ست کرد. دوم این که اگر ریموت توانایی کپی شدن و ست شدن نداشت، باید آن را از طریق برد یا ریسیور تنظیم کرد.

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

سخن پایانی

ریموت کرکره برقی برای کنترل از راه دور انواع درب اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریموت برای باز کردن کرکره‌های برقی نیاز به ست شدن و کددهی دارد. در برخی موارد این کددهی توسط خود مصرف‌کننده هم قابل انجام است اما در مواردی بهتر است از کارشناس مربوطه کمک بگیریم. در این مقاله تلاش شد تا انواع ریموت کرکره برقی، کاربرد و کددهی آن‌ها و هم‌چنین تفاوت ریموت اصل از تقلبی را بیان کنیم. برای آشنایی، خرید کرکره برقی و سرویس‌دهی در زمینه انواع درب اتوماتیک می‌توانید با کارشناسان مجموعه بابادر در تماس باشید.

6 نوع مهم تیغه کرکره برقی و کاربرد آن

6 نوع مهم تیغه کرکره برقی و کاربرد آن

اگر برای درب اتوماتیک یا کرکره برقی منزل یا محل کار خود به دنبال تیغه با کیفیت و کاربردی هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع تیغه‌ کرکره برقی و کاربرد آن‌ها آشنا شویم.

تیغه کرکره برقی از مهم‌ترین اجزای لوازم کرکره برقی است. این قسمت بیشترین تاثیر را بر قیمت تمام شده درب اتوماتیک و زیبایی و امنیت آن دارد. پس انتخاب یک تیغه استاندارد پیش از خرید کرکره برقی بسیار اهمیت دارد. در این مقاله همراه با معرفی مهمترین انواع تیغه درب اتوماتیک نگاهی به کاربرد آن‌ها نیز خواهیم داشت، پس در ادامه با ما همراه باشید.

تیغه کرکره برقی

تیغه، بدنه کرکره برقی را تشکیل می‌دهد و مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قسمت درب‌ اتوماتیک و کرکره‌ برقی محسوب می‌شود. تیغه‌های کرکره برقی در جنس‌ها و طرح‌های مختلفی تولید شده و متناسب با نوع جنس، ویژگی‌های متفاوتی دارند. تیغه کرکره برقی از اتلاف انرژی تا حد زیادی جلوگیری می‎کند و در زمان بسته بودن درب، نمای زیبایی به ساختمان می‌دهد.

از جمله مزایایی که تیغه‌های کرکره برقی دارند، امکان سفارش آن‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است. کارخانه‌های تولیدکننده، رنگ‌بندی‌های متنوعی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و فرد با توجه به نما ساختمان و کارکرد آن رنگ و طرح مورد نظر را انتخاب می‌کند. هم‌چنین می‌توان تبلیغات را به شکل‌های مختلف بر روی تیغه‌ها انجام داد. رنگ‌آمیزی برای تبلیغات گزینه مناسبی بوده و هنگام بسته بودن درب و پایین بودن کرکره، تبلیغ کاملا به چشم می‎آید.

6 دسته‌بندی تیغه کرکره برقی

آلومینیوم یا آکسترود

این نوع تیغه از بیلت آلومینیوم و با استفاده از تکنیک استروژن ساخته شده و بیشتر در مغازه‌ها، درب‌های صنعتی و سوله‌ها استفاده می‌شود. رنگ تیغه آلومینیومی الکترو استاتیک و ضد خش است و در هر متر مربع بین 6 الی 8 کیلوگرم وزن دارد. البته کیفیت و مرغوبیت تیغه در مقدار وزن آن تاثیر دارد. تیغه‌های اکسترود به این دلیل که توخالی هستند، عایق صوتی محسوب نمی‌شوند و برای کرکره برقی منازل و پارکینگ‌ها مناسب نیستند.

تیغه‌های کرکره برقی با توجه به این که در هنگام بسته بودن، در بالا رول می‌شوند، نیاز به فضای زیادی در اطراف خود ندارند و حجم کمی را اشغال می‎‌کنند. لذا در محیط‌های کوچک بسیار کاربردی هستند. هم‌چنین تیغه‌ها استحکام بالای داشته و در برابر عوامل محیطی مختلف، مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.

تیغه شفاف یا پلی کربنات

جنس این نوع تیغه از پلی کربنات است و به صورت شفاف یا رنگ‌های سفارشی تولید می‌شود. تیغه کرکره برقی پلی کربنات در ضخامت‌های 2 میلی‌متر و 4 میلی‌متر با طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد. استفاده از تیغه پلی کربنات صرفه اقتصادی زیادی ندارد و بیشتر برای اماکنی استفاده می‌شود که وقتی کرکره پایین است، داخل محل نیز دیده بشود و نور به داخل بتابد؛ مانند پنجره، بالکن، نمایشگاه‌ها و طلا فروشی‌ها. تیغه پلی کربنات کرکره برقی را در هر مکانی می‌توان استفاده کرد. از نظر امنیتی هم این تیغه بسیار محکم، غیر قابل نفوذ و نشکن است.

تیغه شفاف یا پلی کربنات

تیغه فوم‌دار گالوانیزه

این تیغه از جنس آهن گالوانیزه است که پس از پرس شدن ورق گالوانیزه و شکل گرفتن آن به شکل تیغه کرکره، عایق فوم به درون آن تزریق می‌شود که علاوه بر عایق شدن در برابر گرما و صدا، به تیغه استحکام بالایی می‌بخشد. این تیغه‌ها سنگین‌تر از تیغه فوم‌دار آلومینیومی بوده و از نظر جنس، مرغوبیت و کیفیت کم‌تری دارند. اما به دلیل وجود فوم، ضربه‌پذیر بوده و  بیشترین کاربرد آن‌ها در پارکینگ منازل است.

تیغه پانچ‌دار یا سوراخ‌دار

تیغه‌های سوراخ‌دار از پانچ شدن تیغه‌های آلومینیومی تک جداره ساخته می‌شوند. از تیغه‌های پانچ‌دار معمولا به جهت زیبایی و همین طور نفوذ نور به داخل محیط به صورت ترکیبی با تیغه‌های اکسترود در فروشگاه‌ها و ساختمان‌های جنوبی استفاده می‌شود. با توجه به این که این نوع تیغه کرکره برقی تک جداره بوده و از نظر مکانیکی مقاومت کمتری نسبت به سایر کرکره برقی‌ها دارد، استفاده از آن به عنوان یک کرکره برقی کامل توصیه نمی‌گردد.

برای پشتیبانی مناسب حداکثر تا 5 عدد تیغه پانچ‌دار باید استفاده شود. برای جلوگیری از نفوذ آلودگی صوتی و گرد و غبار از درون سوراخ‌های کرکره برقی پانچ‌دار بهتر است این سوراخ‌ها با تلق شفاف یا پلی کربنات پوشانده شود.

تیغه رول گیتر

این تیغه که به نام کرکره امنیتی معروف است، با مفتول‎های فولادی آبکاری شده و با روکش آلومینیومی ساخته شده‌ است و امنیت بسیار بالایی دارد. تیغه‌های کرکره برقی رول گیتر ضد برش هستند و با قرقره‌هایی طراحی شده‌اند که از دو طرف داخل ریل قفل می‌شوند و احتمال خروج درب از ریل را حتی با ضربه شدید از بین می‌برد.

از این نوع کرکره برقی در مراکز تجاری، ورودی بانک‌ها، طلا فروشی‌ها و اماکن حساس با سطح بالای امنیتی استفاده می‌شود. تیغه رول گیتر در هر متر مربع 13 کیلوگرم وزن دارد. لذا از موتورهایی با قدرت بیشتر نسبت به کرکره‌های معمولی استفاده می‌شود. این تیغه از نظر امنیت و استحکام در بالاترین سطح قرار دارد و برای اماکن و مراکز امنیتی بهترین گزینه است.

تیغه فوم‌دار آلومینیومی

تیغه‌های فوم‌دار آلومینیومی دارای رنگ‌بندی‌های متنوعی هستند و می‌توان با توجه نمای ساختمان از رنگ مناسب استفاده کرد. به دلیل سبک بودن و کم ‌صدا بودن این نوع تیغه، بیشتر در اماکن مسکونی، درب‌های پارکینگی و پنجره‌ها به کار برده می‌شود. این تیغه در عین سبک بودن، مقاومت بالایی دارد و تزریق فوم با چگالی بالای 40 و عایق بودن آن در برابر صدا، سرما و گرما موجب جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود.

تیغه های فوم دار آلومینیوم

کاربرد تیغه کرکره برقی

تیغه‌های کرکره برقی در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شوند؛ از منازل و پارکینگ ساختمان‌ها گرفته تا بانک‌ها و طلا فروشی‌ها. تیغه کرکره برقی متناسب با محیط، کاربرد متفاوت دارد. عده‌ای از آن برای زیبایی و عده‌ای برای افزایش امنیت استفاده می‌کنند. تیغه‌های کرکره برقی خاصیت ضد زنگ دارند و در محیط‌های شرجی خصوصیات خود را از دست نمی‌دهند؛ لذا مناسب برای استفاده در محیط مرطوب و شرجی هم هستند. این تیغه‌ها در عین زیباسازی بصری به عنوان درب ضد سرقت نیز استفاده می‌شوند.

کاربرد تیغه‌های کرکره برقی به طور کلی در 2 مورد زیر است:

1-حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت

2-محافظت از محیط در برابر شرایط جوی نامناسب و آتش‌سوزی و طوفان

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

سخن پایانی

با توجه به گسترش استفاده از درب‌های اتوماتیک و کرکره‌های برقی، آشنایی با مهم‌ترین قطعه آن یعنی تیغه کرکره برقی به ما در انتخاب یا تعویض تیغه کرکره برقی باکیفیت کمک خواهد کرد. تیغه‌های کرکره برقی با توجه به جنس، طرح و کاربردی که دارند، در دسته‌بندی‌های مختلفی در بازار وجود دارند. لذا مشتریان باید با توجه به کاربرد ساختمان تیغه مورد نظر برای کرکره برقی را انتخاب نمایند.

مجموعه بابادر با داشتن 15 سال تجربه، بهره‌مندی از کارشناسانی باتجربه و باکیفیت‌ترین تجهیزات خدمات متنوعی در زمینه طراحی و اجرای انواع درب‌های اتوماتیک و کرکره برقی، هم‌چنین تعویض و تعمیر قطعاتی هم‌چون تیغه فعالیت دارد. در صورت وجود هر گونه نظر، سوال یا مشاوره می‌توانید با متخصصان مجموعه ما در ارتباط باشید.

تعمیر جک پارکینگ و نحوه عیب یابی

تعمیر جک پارکینگ و نحوه عیب یابی

جک‌ درب پارکینگ از جمله لوازم جانبی کرکره برقی است که مدل‌های مختلفی دارد و بنا بر نیاز در محل مناسب نصب می‌شوند. برخی از ایراداتی که در جک‌ها به وجود می‌آید فقط به یک نوع جک اختصاص ندارد و در میان انواع جک درب پارکینگ کرکره ای مشترک هستند. در نتیجه راه حل مشترکی نیز برای برطرف کردن آن وجود دارد. در این مقاله به بررسی برخی مشکلات مربوط به جک درب پارکینگ و روش‌های برطرف کردن آن می‌پردازیم.

تعمیر جک پارکینگ

چک کردن سیستم برق

قطعی برق یا اتصالی در سیستم برق، از علل رایج باز و بسته نشدن درب پارکینگ است. لذا برای عیب‌یابی یا تعمیر جک پارکینگ باید ابتدا باید مطمئن شوید که جک یا سیستم الکترونیکی به برق متصل است یا خیر. عده‌ای برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، دستگاه را از سیستم برق جدا کرده یا فیوز را خاموش می‌کنند. به همین دلیل عده‌ای به اشتباه تصور می‌کنند که درب پارکینگ یا جک آن خراب شده است.

بررسی کردن باتری‌ها

عدم عملکرد درست ریموت نیز موجب باز و بسته نشدن درب پارکینگ می‌شود. در این موارد بهتر است قبل از بررسی سیستم برق یا جک برقی، باتری‌های ریموت درب را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید. اگر در صورت تعویض باتری هم درب پارکینگ دوباره کار نکرد، از متخصص مجرب برای عیب‌یابی جک درب پارکینگ کمک بگیرید.

چک کردن ریموت

سیستم‌های الکترونیکی مانند ریموت به دلیل حساسیت، سریع‌تر از سایر قطعات آسیب دیده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. گاهی اوقات علت باز و بسته نشدن درب، ضربه خوردن ریموت کنترل یا وجود رطوبت است که باعث می‌شود دکمه‌های موجود به مدار داخلی بچسبند و ریموت کار نکند. می‌توانید به وسیله پیچ‌گوشتی پوسته ریموت درب اتوماتیک را باز کرده و خودتان نسبت به بررسی یا تعمیر اقدام کنید اما بهتر است این کار را به متخصصان تعمیر ریموت یا تعمیر جک پارکینگ بسپارید.

بررسی کردن چشم‌های الکترونیک

وجود نقص فنی در سنسورها و چشمی درب اتوماتیک پارکنیگ، باعث باز و بسته نشدن آن می‌شود. گاهی اوقات گرد و غبار یا آلودگی موجود بر روی چشم الکترونیک عملکرد درست سنسورها و درب را دچار مشکل می‌کند. به همین علت هنگام بروز مشکل، قبل از بررسی جک پارکینگی بهتر است اول سنسور و چشم الکترونیک چک شود. به این دلیل که سنسور درب اتوماتیک نیز حساسیت بالایی دارد، بهتر است هر چند وقت یک بار آن را با دستمال تمیز پاک کنید.

زیر نظر داشتن عملکرد جک اتوماتیک

در صورت وارد شدن فشار مضاعف به درب هنگام باز و بسته شدن، و افزایش اصطکاک بین چرخ‌دنده‌ها و میل ماردون، جک درب اتوماتیک شکسته می‌‍شود. در جک هیدرولیکی نیز کمبود روغن‌کاری باعث ایجاد فشار زیادی بر روی موتور می‌شود و همین موضوع عمر مفید جک را کاهش داده و امکان آسیب رسیدن به اتوماسیون درب افزایش پیدا می‌کند.

هم‌چنین با گذشت زمان روغن هیدرولیک درون جک‌ها، کیفیت خود را از دست داده و نیاز به تعویض خواهد داشت. علت صدا دادن جک درب پارکینگ هم می‌تواند به دلیل نشت روغن یا روغن‌ریزی جک‌ها باشد. به همین جهت بهتر است قبل از این که کار به تعمیر جک پارکینگ برسد، عملکرد جک اتوماتیک را زیر نظر داشته و روغن جک را چند وقت یک بار بررسی کنیم.

اهمیت به فلاشر درب

فلاشر و چراغ چشمک زن نقش سیستم هشدار را دارد. به این صورت که با یک بار فشار دادن ریموت، شما متوجه ارسال داده به مرکز فرمان شده و منتظر باز و بسته شدن درب هستید. اما اگر فلاشر درب اتوماتیک خراب باشد، ریموت را چندین بار فشار داده و سردرگم می‌شوید. فلاشر افراد رهگذر و ساکنین را از عملکرد درب پارکینگ آگاه کرده و مانع از بروز مشکلاتی مانند گیر کردن افراد و خودروها بین درب می‌شود.

فلاشر و چراغ چشمک درب پارکینگ

عیب یابی جک پارکینگ

آثار شکستگی در بازوی جک

اگر بازوی جک شکسته شده یا شفت آن خم شده باشد، شخص نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد. درب پارکینگ باید توسط کارشناس تعمیر جک پارکینگ بررسی شده و بازوها برای تعمیر باز شوند.

شکستگی پایه سر جک و ته جک

در صورت دفرمه یا کج شدن پایه‌ها، آن را با ضربات چکش به حالت قبل برگردانید. پس از تمیز کردن جای جوشکاری بر روی درب، پایه جک را دقیقا در جای قبلی جوش دهید. اگر پایه‌ها دقیقا در جای خود نصب و جوش داده نشوند، در زاویه باز شدن درب مشکل ایجاد می‌شود. این مشکل در نهایت در باز و بسته شدن درب اخلال ایجاد کرده و کار را به تعمیر جک پارکینگ می‌کشاند.

شکستگی یا به سرقت بردن چشمی و فتوسل

ابتدا بهتر است سیم‌های مثبت و منفی چشمی شکسته یا دزدیده شده را جدا کرده و با لنت بپوشانید. سپس درب را با کلید مخصوص خلاص کرده و به طور موقت درب را به صورت دستی باز و بسته کنید.

دستکاری افراد غیر فنی

بسیار پیش می‌آید که افراد ساختمان بدون آگاهی یا با تجربه‌ای بسیار کم، برای ست کردن ریموت، مدار کنترل جک درب پارکینگ را دستکاری کرده و ریموت‌های کد شده را به اشتباه پاک می‌کنند. در نتیجه تنظیمات جک را به هم می‌ریزند. در صورتی که تنظیمات جک بهم ریخته باشد و جک درست باز و بسته نشود، به دلیل تنوع جک‌ها برای حل مشکل باید با تعمیرکار مجرب در زمینه تعمیر جک پارکینگ تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و برطرف کند.

ضربه خوردن درب و فرو رفتن آن

اگر روی درب اثری از فرو رفتگی یا ضربه وجود داشته باشد، یا جک باز و بسته نشود و با صدای زیاد کار کند، به موتور یا گیربکس جک آسیب رسیده و نیاز به تعمیر جک پارکینگ است. در این صورت بازوهای جک باید توسط تعمیرکار باز شده و تعمیر شوند.

ضربه خوردن یا دزدیده شدن مدار کنترل یا برد جک پارکینگ

مدار کنترل یا برد جزو قطعات الکترونیکی و حساس جک هستند که تعمیر آن‌ها کار افراد عادی نبوده و باید توسط کارشناس متخصص بررسی و تعمیر شود. اما هنگام ایجاد این مشکل بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برق ورودی متصل به این برد راقطع کنید تا شخصی دچار برق گرفتگی نشود. تعمیرکار متخصص در حوزه تعمیر جک پارکینگ در صورت نیاز مدار آسیب دیده را با مدار جدید جایگزین می‌کند.

عیب یابی جک پارکینگ

مشکلات رایج جک درب پارکینگ

  • یکی از مشکلات رایج جک، کار نکردن موتور آن است که دلیل حتمی آن قطعی و نقص یکی از سیم‌های داخلی است.
  • مشکل دیگر داغ کردن موتور است که احتمالا به دلیل نقص استاتور موتور به وجود آمده است. در این صورت برای تعمیر جک پارکینگ باید موتور و استاتور آن چک شود.
  • گاهی موتور صدای بلندی دارد. این مشکل می‌تواند به این دلیل باشد که بلبرینگ‌ها کم آب شده یا از فرم بیرون شده‌اند. یا بدنه روتور و استاتور با یکدیگر اصطکاک دارند. پیچ موتور سفت نیست یا موتور به درستی در جای خودش قرار نگرفته است.
  • هنگامی که موتور در جا کار می‌کند ممکن است به دلیل بیرون بودن دکمه خلاص کن یا خم شدن محور دکمه خلاص کن باشد. هم‌چنین ممکن است سیستم انتقال توان گیربکس به پیستون هرز شده باشد.
  • مشکل دیگر گیر کردن سوئیچ باطن قفل است که دلیل آن می‌تواند خم شدن محور سوئیچ خلاص کن باشد.

 

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

سخن پایانی

جک پارکینگی مهم‌ترین قطعه در درب‌های اتوماتیک و کرکره برقی است. به گونه‌ای که در صورت ایجاد مشکل برای آن، کل عملکرد درب پارکینگ و باز و بسته شدن آن را مختل می‌کند. با آگاهی از عوامل و علائم خرابی جک و راه‌های تعمیر جک پارکینگ جلوی آسیب‌های بیشتر گرفته می‌شود. جک درب پارکینگ مانند قطعات دیگر نیاز به نگهداری و سرویس دارد. در صورت سرویس قطعات درب اتوماتیک مانند جک پارکینگی یا تعمیر و تعویض آن‌ها می‌توانید با کارشناسان مجموعه بابادر در ارتباط باشید.

تامین امنیت بالکن و تراس

10 روش‌ مهم تامین امنیت بالکن و تراس + معرفی انواع کرکره‌های برقی

اگر منزل شما بالکن دارد، برای اطمینان از امنیت فضای بالکن منزل‌تان با ما همراه باشید تا با اقدامات عملی در این زمینه آشنا شویم.

اکثر خانه‌های آپارتمانی دارای بالکن هستند و می‌توانند از هوای تازه و فضای گسترده اطراف خانه لذت ببرند. اما این قسمت زیبا و کاربردی از خانه، در صورت باز بودن و نداشتن تجهیزات امنیتی، می‌تواند خطرناک باشد. زیرا سارقین می‌توانند از قسمت بالکن وارد خانه شده و برای اهالی خانه یا دارایی‌های منزل خطر محسوب شوند. به دلیل اینکه در سال‌های اخیر موارد دزدی از طریق ورود به بالکن یا سقوط و آسیب کودکان افزایش پیدا کرده است، در این مقاله به 10 روش مهم از شیوه‌های برقراری امنیت برای تراس ساختمان پرداخته‌ایم.

روش اول- استفاده از درب اتوماتیک و کرکره برقی برای تراس

امروزه به دلیل گشترش تکنولوژی و تمایل بیشتر افراد به امنیت بیشتر کرکره‌های برقی طرفداران زیادی پیدا کرده است. کرکره برقی، نوعی از درب‌های اتوماتیک است که به دلیل داشتن تکنولوژی پیشرفته، برای پنجره‌های شرکت‌ها و ادارات و حتی منازل مسکونی استفاده می‌شود. زیرا این کرکره‌ها از نظر امنیت، بهتر از کرکره‌های قدیمی بوده و نیاز به سرویس و نگهداری کمتری دارند. هم‌چنین علاوه بر سهولت در باز و بسته شدن کرکره، ظاهر شیک و مدرنی به فضای کاری یا منزل شما می‌دهند.

انواع کرکره‌های برقی برای پنجره

این کرکره‌ها شامل چند نوع هستند که مهم‎ترین آن‌ها عبارتند از:

کرکره پنجره آلومینیومی

کرکره‌های آلومینیومی نسبت به سایر مواد و فلزات سبک‌تر است؛ لذا راحت‌تر و سریع‌تر نصب می‌شود. هم‌چنین عایق صوت و انرژی نیز است. این نوع کرکره در شرایط آب و هوایی مختلف زنگ نزده و دچار فرسودگی یا تغییر شکل نمی‌شود. تیغه‌های آلومینیومی انعطاف‌پذیری بالایی دارند؛ از این جهت طول عمر آن‌ها زیاد است. برای تنظیم نوردهی نیز به راحتی قابل کنترل می‌باشند. ویژگی ضد خش و بی‌صدا بودن تیغه‌ها نیز بر محبوبیت و پرطرفدار بودن کرکره‌های آلومینیومی افزوده است.

کرکره پنجره فولادی

جنس ریل ها و تیغه های به کار رفته در این کرکره از جنس فولاد است لذا دوام و استحکام بالایی دارد و به عنوان کرکره برقی ضد سرقت تهیه می‌شود. مقاومت بالای تیغه‌ها سبب می‌شود امکان تخریب و نفوذ در این مدل کرکره بسیار پایین باشد. بر روی تیغه‌ها، پوششی برای ضد خش کردن کرکره استفاده شده است. تنها ایراد آن این است که سروصدای بیشتری نسبت به سایر کرکره‌ها دارد که دلیل آن قوس زیاد تیغه‌های فولادی است. کرکره فولادی به صورت ساده، پانچ‌دار، رنگی و بدون رنگ در بازار موجود می‌باشد.

کرکره شفاف یا پلی کربنات

یکی از انواع کرکره‌های برقی برای پنجره می‌باشد که ویژگی‌های منحصر به فردی مانند ضد حریق بودن، استحکام کششی بالا، زیبایی و همین طور امکان دیدن داخل ساختمان را دارد. این نوع کرکره به دلیل ویژگی ضد حریق بودن مقاومت بالایی دارد. هم‌چنین دچار زنگ زدگی نشده و در برابر اشعه UV نیز مقاوم است.

کرکره اتوماتیک کشویی

نام دیگر این نوع درب اتوماتیک، اسلایدینگ بوده و در مکان‌هایی که دارای ورودی عریض هستند، کاربرد بیشتری دارد. این نوع درب اتوماتیک دارای قابلیت برنامه‌ریزی، مقاومت و عملکرد بالا، هزینه نگهداری و سرویس پایین، قابلیت نصب راحت و سازگار با محیط زیست می‌باشد. مزیت دیگر این نوع درب، عدم ایجاد سرو صدا و آلودگی محیطی می‌باشد که نوع 2 لنگه و 1 لنگه آن در حالت‌های ثابت یا متحرک موجود می‌باشد.

مطالب مرتبط:

کرکره‌ های برقی پنجره

روش دوم- استفاده از نرده و حفاظ ایمن و زیبا

نرده و حفاظ پنجره بالکن، جنس‌ها و مدل‌های متنوعی دارد. شما می‌توانید متناسب با نمای ساختمان با نصب حصارهای تراس مانند نرده نیزه‌ای، کابلی، شاخ گوزنی، استیل، فرفوژه و غیره، دسترسی سارقین به منزل خود را به حداقل‌ترین حالت ممکن برسانید.
نرده و حفاظ بالکن به شما این امکان را می‌دهد که طرح‌های زیادی را بر روی بالکن خود اجرا کنید و خانه خود را شیک‌تر و امروزی‌تر نمایش دهید. اگر نرده و حفاظ بالکن، با نرده‌های پنجره و همین طور حفاظ روی دیوار، رنگ و طرح یکسانی داشته باشند، در عین برقرای امنیت، به ظاهر ساختمان شما زیبایی بیشتری می‌بخشند. شرکت بابادر با ساخت انواع درب ضد سرقت، درب اتوماتیک و کرکره‌ای به شما در ایجاد امنیت برای خانه کمک خواهد کرد.

روش سوم- نصب سیستم‌های امنیتی و دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از دزدی و افزایش امنیت بالکن می‌باشد. این روش از جمله راه‌های هزینه بر ولی بسیار مطمئن است. با داشتن دوربین مدار بسته، به همه محیط اطراف بالکن و ساختمان اشراف خواهید داشت.
سیستم دوربین مدار بسته با دارا بودن ضبط فعال شونده با حرکت، فقط در هنگام تشخیص حرکت هر جسمی، فیلم آن را به دقت ضبط می‌کند. دوربین‌هایی که دید در شب دارند نیز می‎توانند حتی در شرایط کم نور، جزئیات و چهره سارقان را تشخیص دهند. هم‌چنین با استفاده از برنامه‌های مخصوص می‌توانید تصاویر زنده دوربین را بر روی گوشی همراه یا رایانه شخصی خود مشاهده کنید. هنگامی که دوربین امنیتی، حرکات مشکوکی را تشخیص دهد، هشدارهای فوری را برای شما و سایر افراد خانه ارسال می‌کند و آژیر یا هشدار صوتی را به صدا در می‌آورد.

روش چهارم- قفل کردن درب و پنجره بالکن قبل از ترک کردن محل

گزارشاتی که از سرقت منازل در دسترس است، گواه این موضوع می‌باشد که خیلی از افراد باز گذاشتن درب و پنجره بالکن را کم اهمیت تلقی می‌کنند. در صورتی که تعداد زیادی از متجاوزان، از همین فرصت‌ها برای ورود به ساختمان آن‌ها استفاده می‌کنند. بهتر است هنگام خروج از منزل، حتما از قفل بودن پنجره‌ها یا درب بالکن خود اطمینان حاصل کنید. استفاده از درب‌های اتوماتیک و کرکره‌ای در این موارد راحت‌تر است.

روش پنجم- استفاده از علائم نظارتی هشداردهنده

یکی از راه‌های دیگر برقراری امنیت بالکن، نصب علائم و تجهیزات نظارتی و هشداردهنده در تراس و سایر قسمت‌های ساختمان است. اکثر سارقین هنگامی که وارد خانه یا شرکت شده و با این علائم مواجه می‌شوند، از ورود به آن ساختمان دست می‌کشند. زیرا ضبط شدن چهره و تصویرشان را مساوی با لو رفتن و دستگیر شدن می‌دانند.

نصب تجهیزات هشداردهنده در تراس

روش ششم- قرار ندادن وسایل باارزش و اثاثیه در بالکن

بسیاری از خانواده‌ها به دلیل کمبود فضای کافی داخل آپارتمان‌ها، اسباب زیادی از جمله وسایل مهم و با ارزش را در بالکن قرار می‌دهند. این موضوع تهدیدی بالقوه برای امنیت بالکن، بخصوص واحدهای همکف و طبقات پایین محسوب می‌شود. لذا از قرار دادن وسایل مهمی که باعث جلب توجه افراد و متجاوزان می‌شود، داخل تراس خودداری کنید.

روش هفتم- استفاده از لامپ‌های چشمی و حساس به حرکت برای روشن شدن تراس

از جمله تجهیزات کاربردی و مهمی که به افزایش امنیت بالکن کمک می‌کند، چراغ‌های حساس به حرکت و لامپ سنسوردار می‌باشد. به محض اینکه دزد یا سارقین وارد بالکن شما بشوند، این چراغ‌های سنسوردار واکنش نشان داده و نور خود را روی بالکن می‌تابانند. روشن شدن فضای کامل تراس، سارقین را ترسانده و فراری می‌دهد.

روش هشتم- کوتاه کردن بوته‌ها و درختان نزدیک بالکن

یکی از مواردی که به سارقین برای تجاوز و ورود به ساختمان کمک می‌کند، بوته‌های بزرگ و درختان بلندی هستند که در کنار تراس ساختمان‌ها می‌باشند. هم‌چنین این گیاهان محلی مناسب برای پنهان شدن دزدها از چشم افراد و دوربین‌ها نیز محسوب می‌شوند. بهتر است این بوته‌ها و درختان، هر از چند گاهی هرس شده و کوتاه شوند تا دسترسی متجاوزان به بالکن شما به حداقل برسد.

روش نهم- بلند صحبت نکردن در بالکن خانه

بسیاری افراد صحبت‌های کاری مهم یا سخنان شخصی و خانوادگی (مانند مسافرت در تاریخ معین) را در بالکن خانه خود انجام می‌دهند. این کار می‌تواند برای صاحبان آن خانه مشکل به وجود آورد. زیرا افراد ناشناس و سارقین به راحتی می‌توانند استراق سمع انجام داده و متوجه صحبت‌ها و برنامه های کاری یا سفر شما بشوند. بهتر است مکالمه‌های مهم خود در مورد مسائل مالی یا خانوادگی را داخل خانه انجام دهید.

روش دهم- افزایش تعداد نرده و محکم کردن آن‌ها

یک روش کاربردی برای ایمن‌تر کردن تراس، استفاده از نرده‌های بیشتر است؛ به صورتی که نشستن بر روی آن‌ها، برای کودکان کنجکاو یا عبور از آن‌ها برای سارقین بسیار دشوار شود. هم‌چنین ممکن است نرده‌ها به خوبی فیکس و ثابت نشده و لق بزنند. در این صورت با یک تکیه بر روی آن‌ها امکان سقوط افراد یا از جا کندن آن‌ها توسط دزدان وجود دارد.

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

سخن پایانی

برقراری امنیت برای محیط بالکن و تراس، روش‌های مختلفی دارد که یکی از مهم‎ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها استفاده از انواع کرکره‌های برقی برای پنجره است. این کرکره‌ها علاوه بر زیبایی، باعث جلوگیری از سرقت و برقراری امنیت منزل و دفاتر کار می شود. برای طرح هر گونه سوال و یا بیان نظرات می توانید از بخش نظرات در زیر همین صفحه اقدام کنید و یا از طریق شماره تلفن هایی که در سایت درج شده است، با کارشناسان بابادر مسقیما در ارتباط باشید.

کددهی ریموت کرکره برقی

6 روش کددهی ریموت کرکره برقی به همراه دستورالعمل

اگر قصد کددهی ریموت به درب اتوماتیک ساختمان خود را دارید، یا قصد دارید تنظیماتی را از ریموت حذف کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

ریموت کنترل قابلیت باز و بسته کردن و کنترل کردن درب اتوماتیک از فاصله دور  را برای کاربران فراهم می‌کند. لذا تنظیم کنترل ریموت کرکره برقی نقش مهمی برای اعمال عملکرد یا تنظیم درب توسط کاربر دارد. در صورتی که ریموت درب اتوماتیک درست تنظیم نشده باشد، باعث ایجاد اختلال در کارکرد درب و وجود مشکلات و آسیب‌هایی برای ساکنین، رهگذران و اتومبیل‌ها می‌شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد انواع کددهی ریموت درب اتوماتیک به شما ارائه بدهیم.

مطالب مرتبط:

ریموت کنترل کرکره برقی چیست؟

ریموت وسیله‌ای برای فرمان دادن به موتور کرکره برقی است. به این معنی که با آن می‌توانید به ریموت فرمان بدهید تیغه‌ها را بالا و پایین ببرد. داخل ریموت یک باتری قرار دارد که وظیفه تامین انرژی را انجام می‌دهد. برای فعال شدن ریموت لازم است آن را به موتور وصل کرده و یا به اصطلاح ریموت را کددهی کنید. ریموت یکی از قطعات مهم و حساس کرکره‌های برقی است و نباید در معرض آلودگی و رطوبت قرار بگیرد یا ضربه بخورد.

برد الکترونیک، باتری، صفحه کلید، حسگر، لامپ LED و صفحه نمایش، اجزای تشکیل‌دهنده ریموت هستند.

 

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

انواع روش کددهی و یا تنظیم کد ریموت درب اتوماتیک

ممکن است به دلیل ایجاد مشکلاتی، تنظیمات ریموت کرکره برقی به هم خورده باشد و دوباره نیاز به تنظیم و کددهی دارد. در این قسمت به انواع روش‌های تنظیم و کددهی ریموت درب اتوماتیک می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

کددهی به روش بلوتوثی

برای تنظیم و کدددهی ریموت‌ها به روش بلوتوثی فقط کافی است ریموت را در کنار ریموت دیگری قرار دهید تا عملیات کددهی انجام شود. این که ریموت دیگر از نوع لرنینگ یا بلوتوثی باشد، تفاوتی نمی‌کند. در هر صورت عملیات کددهی انجام خواهد شد. طبیعتا این روش کددهی امنیت پایین‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

تنظیم ریموت به شیوه هاپینگ

روش ارتباط ریسیور یا گیرنده، با ریموت کنترل هاپینگ به این طریق است که در هر مرحله برای برقراری ارتباط یک کد جدید استفاده می‌شود. استفاده از همین کدهای منحصر به فرد و یک بار مصرف باعث شده امنیت این نوع ریموت‌ها بیشتر از سایر مدل‌ها باشد. برای کددهی و تنظیم حدود 16 بیلیون کد وجود دارد که این تعداد امکان کپی‌برداری را تقریبا به صفر رسانده است.
شیوه تنظیم ریموت کرکره برقی به روش هاپینگ به این صورت است که باید کلید Code یا LRN در داخل گیرنده را به مدت 2 ثانیه نگه دارید. با رها کردن دکمه، LED گیرنده یا ریسیور روشن می‌شود و در این زمان لازم است کلید ریموت کنترل را هم به مدت 2 ثانیه فشار دهید تا چراغ، به صورت چشمک‌زن دربیاید.

کددهی ریموت با کد لرنینگ Code Learner

یکی از روش‌های کاربردی برای کددهی به ریموت، روش کد لرنینگ است. برای انجام این روش، درب برد ریسیور یا گیرنده که در قسمت کناره کرکره برقی قرار دارد را باز کنید. سپس باید کلید CODE یا LERN به مدت 2 ثانیه فشار داده شده و سپس رها شود. در این حالت، در قسمت داخلی برد، لامپ LED کوچکی روشن می‌شود. در ادامه برای تنظیم ریموت باید کلیدی که روی ریموت قرار دارد را 2 ثانیه فشار داده و سپس رها کنیم. آن گاه کلید روشن شده و شروع به چشمک زدن می‎کند. هم‌زمان با چشمک زدن، اعلام کددهی ریموت انجام می‌شود. انجام این فرآیند برای مدار فرمان‌هایی کارآمد خواهد بود که از استاندارد لرنینگ استفاده و پشتیبانی می‌کنند.

تنظیم کد ریموت درب اتوماتیک

روش کد فیکس Fix Code

درون گیرنده ریموت کنترل کد فیکس، دیپ سوئیچی قرار داده شده است که برای روشن و خاموش کردن کاربرد دارد. در این ریموت جامپری تعبیه شده که می‎تواند کار دیپ سوئیچ در گیرنده را انجام دهد. به منظور این که جامپرهای ریموت کد فیکس بتوانند عملیات دیپ سوئیچ را انجام بدهند، باید دیپ سوئیچ‌ها لحیم شوند که این امر، کاری دشوار است. جامپرها تنها در شرایط محدودی می‌توانند در ریموت قرار بگیرند. که این موضوع، امنیت ریموت را پایین می‎آورد. به همین دلیل ریموت کنترل‌های کد فیکس به راحتی قابل کپی برداری هستند.

کددهی درب کرکره برقی به روش کلید دیپ سوئیچ

روش کددهی دیپ سوئیچ اغلب برای درب‌های اتوماتیک که دارای موتور ساید هستند کاربرد دارد. برای انجام این روش ابتدا باید درب ریموت باز شود تا به برد ریموت کنترل برسیم. بر روی برد ریموت 8 کلید بسیار ریز قرار دارد که با عنوان دیپ سوئیچ شناخته می‌شوند. امکان تنظیم هر کدام از این کلیدها در سه حالت متفاوت بالا، پایین یا وسط وجود دارد. برای تنظیم ریموت درب اتوماتیک، باید دیپ سوئیچ‌ها را روی حالتی که مد نظر داریم قرار بدهیم. پس از آن تنظیمات ایجاد شده روی برد درب اتوماتیک پیاده می‌شود. در این صورت کددهی ریموت متناسب با تنظیمات مد نظر انجام خواهد شد.

روش تنظیم دکمه TIME روی ریموت به عنوان در پارکینگ

برای تنظیم دکمه TIME بر روی ریموت کرکره برقی به عنوان درب پارکینگ باید دکمه تایم روی برد را فشار داده و هم‌زمان دکمه D روی ریموت را نیز بزنیم. با یک بار فشار دادن دکمه D برنامه در حافظه برد دستگاه ثبت می‌شود. البته باید بررسی کنیم برای این که درهای پارکینگ به صورت اتوماتیک بسته شود، حالت Auto Close روی برد باید روشن باشد.

تنظیم ریموت در پارکینگ

نحوه حذف ریموت کرکره برقی

در مواقعی که ریموت کرکره برقی گم شود، برای اطمینان خاطر از خطرات ناشی از دزدی و سوء استفاده، باید تنظیمات و کددهی ریموت حذف گردد. برای پاک کردن کد ریموت درب اتوماتیک، لازم است که سوکت سه پین را سمت راست ریموت وارد کنیم. سپس با یک وسیله رسانای الکتریکی مانند پیچ گوشتی دو پین اول را به هم مرتبط کنیم. هم‌زمان با این کار باید دکمه‌های روی ریموت را هم نگه داریم تا لامپ LED روی ریموت شروع به چشمک زدن بکند. به این صورت اطلاعات روی ریموت به راحتی حذف و پاک می‌شود.

سخن پایانی

ریموت کنترل کرکره برقی، جزو قسمت‌های اصلی و کاربردی درب‌های برقی و اتوماتیک محسوب می‌شود. ضمن آشنایی با انواع روش‌های کددهی، بهتر است تنظیم ریموت را شخصا انجام ندهیم. زیرا نصب کرکره برقی و انجام تنظیمات و کددهی ریموت کنترل انواع درب اتوماتیک مانند درب شیشه‌ای اتوماتیک، درب کرکره اتوماتیک فروشگاهی و پلی کربنات، و جک پارکینگی، نیاز به یک متخصص آموزش دیده دارد. نصب و کددهی نادرست، موجب بروز مشکل و خسارت زیادی می‌شود. برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت روز کرکره برقی می‌توانید با کارشناسان بابادر در تماس باشید.