مقالات کرکره برقی

خام کردن ریموت پارکینگ چگونه انجام می‌شود؟

خام کردن ربموت درب اتوماتیک کرکره ای

خام کردن ریموت پارکینگ مسئله‌ای که صاحبان درب‌های پارکینگی باید آن را بلد باشند تا بتوانند هنگام مشکل ریموت، آن را ریست یا خام کنند و ریموت جدیدی بر روی آن ست کنند.

با نحوه خام کردن ریموت پارکینگ آشنایی دارید؟

برای باز و بسته کردن خودکار درب پارکینگ از ریموت کنترل پارکینگ استفاده می‌شود. اما در صورتی که ریموت گم شود یا به هر دلیلی آسیب ببیند، نیاز است آن را خام کرده و دوباره کددهی کنیم. خام کردن اکثر ریموت کنترل پارکینگ به جز ریموت نوع بتا امری ساده است که خودمان نیز می‎توانیم انجام دهیم. برای یادگیری آن با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:

انواع ریموت کرکره برقی

 

کاربرد ریموت کنترل پارکینگ

پیشرفت تکنولوژی و ارتقای زندگی شهری باعث شده درب‌های اتوماتیک طرفداران زیادی پیدا کنند. زیرا این نوع درب‌ها ضمن راحتی بیشتر، موجب افزایش سرعت در کارها نیز می‌شود. به عنوان مثال هنگام استفاده از درب پارکینگ دیگر نیاز به پیاده شدن و باز و بسته کردن درب ندارید. هم‌چنین افراد ناتوان و کم توان نیز محدودیت کم‌تری هنگام عبور و مرور خواهند داشت.
ریموت یک وسیله ارتباطی است که از طریق ارسال و دریافت کد و سیگنال، به ما کمک می‌کند بدون صرف انرژی درب پارکینگ را باز و بسته کنیم. نحوه استفاده از آن به این صورت است که باید حداقل و حداکثر فاصله را از درب رعایت کرده و منتظر باز و بسته شدن آن بمانیم. گاهی ممکن است ایراداتی در آن به وجود بیاید یا عواملی سبب خراب شدن آن شوند که نیاز به تعمیر داشته و لازم باشد ریموت درب پارکینگ را خام کنید.

خام کردن ریموت پارکینگ

گاهی اوقات نیاز است که اطلاعات ریموت را پاک کنیم. مثلا در حین کپی کردن ریموت ممکن است دچار اشتباه شویم یا بخواهید از ریموت قدیمی برای درب پارکینگ فعلی خود استفاده کنید. همین طور هنگامی که ریموت درب پارکینگ به مشکل خورده و یا می‌خواهیم ریموت دیگری را از ریموت اصلی درب کپی کنیم، اول باید ریموت را ریست یا خام کنیم تا برای کپی کردن ریموت آماده شود. ریموت‌های بلوتوثی و ریموت‌های یونیورسال که قابلیت کپی دارند؛ به 2 روش خام و آماده کددهی می‌شوند.

روش اول
برای خام کردن ریموت پارکینگ 2 دکمه اصلی ریموت (1/2 یا A/B) را برای مدتی (20 الی 30 ثانیه) نگه داشته تا LED روی ریموت شروع به چشمک زدن کند. در این صورت ریموت خام شده و آماده کپی شدن است.
روش دوم
خام کردن ریموت پارکینگ برای بعضی درب‌ها به این صورت است که پس از نگه داشتن 2 دکمه اصلی و چشمک زدن چراغ LED، باید دکمه مربوط به باز کردن را فشار دهید و دکمه قفل کردن را رها کنید. بعد از آن دکمه قفل کردن را چند بار فشار دهید تا LED چشمک بزند. پس از انجام این کارها دیگر هر کدام از دکمه‌ها را فشار دهید، LED روشن نمی‎شود. زیرا با انجام این کارها کد قبلی ریموت کامل پاک شده است.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که لازم نیست برای هر کلید جداگانه ریموت اصلی را خام کنید. هم‌چنین ممکن است برد ریموت جدید که کددهی شده، کم‌تر از ریموت اصلی باشد؛ این مسئله کاملا عادی است. اگر به هر دلیلی در خام کردن مشکلی رخ داد، می‎توانید کدهای قبلی را بازگردایند. به این صورت که اعداد 3 و4 یا D و C را هم‌زمان به مدت 25 الی 30 ثانیه فشار دهید تا چراغ چشمک زن روشن شود.

ریموت کنترل پارکینگ

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

خام کردن ریموت پارکینگ نوع بتا

اگر ریموت کنترل پارکینگ شما از نوع بتا باشد در صورت گم شدن یا خراب شدن، به علت افزایش امنیت در آن، به راحتی سایر ریموت‌ها نمی‌توانید آن را خام یا ست کنید. ویژگی این نوع ریموت به صورتی است که نمی‎توانند با ریموت‌های غیر فابریک و ریموت بلوتوثی ست شوند. ریموت‌های دیگر خیلی ساده و با فشار دادن دو دکمه خام می‌شوند اما ریموت بتا این قابلیت را نداشته و تنها با ریموت فابریک می‎توانید از آن استفاده کنید. به این دلیل که ریموت‌های بتا خام نمی‌شوند، باید از روش‌های میانبر مانند استفاده از مدار یا گیرنده استفاده کرد. خام کردن این نوع ریموت‌ها تنها از راه مدار یا گیرنده امکان‌پذیر است.

خام کردن ریموت جک بازویی

برای خام کردن و ریست کردن ریموت‌های جک بازویی نیز باید از دستگاه ریسیور استفاده شود. سپس دکمه LEARN روی ریسیور را فشار داده و به مدت 10 ثانیه نگه دارید. در این صورت همه ریموت‌هایی که بر روی ریسیور ست شده بود، از حافظه آن پاک شده و می‌توانید ریموت جدید را ست کنید.
پس از خام کردن ریموت پارکینگ نوبت به مرحله ست کردن می‌رسد و لازم است ریموت قدیمی بر روی ریموت جدید کپی و ست شود. در مقاله 6 روش کددهی ریموت کرکره برقی به همراه دستورالعمل انواع روش‌های ریموت کرکره برقی را توضیح داده‌ایم.

سخن پایانی

استفاده از ریموت کنترل‌ها امروزه جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. در صورتی که مشکلی برای ریموت‌ها به وجود بیاید، باید آن را خام یا ریست کنیم. اکثر ریموت‌ها قابلیت کپی کردن دارند و به 2 روش خام یا ریست می‌شوند. ولی برای خام کردن ریموت پارکینگ از نوع بتا باید از مدار یا گیرنده استفاده کرد. افرادی که در ساختمان تجاری یا مسکونی و یا فروشگاه‌ها پارکینگ دارند، برای باز و بسته کردن راحت آن بهتر است با نحوه خام کردن ریموت پارکینگ آشنا باشند تا بتوانند مشکلات احتمالی را برطرف کنند. نظرات یا سوالات خود در مورد این مطلب را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. هم‌چنین در صورتی که قصد خرید انواع درب اتوماتیک پارکینگ و یا جک پارکینگی را دارید، با کارشناسان مجموعه بابادر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *