درب اتوماتیک رول آپ

درب اتوماتیک رول آپ Roll up

درب‌های رول آپ، کرکره‌های برقی متشکل از تیغه‌های افقی هستند که به صورت کشویی به یکدیگر متصل شده‌اند. به دلیل این که طول و عرض درب اتوماتیک رول آپ زیاد است، برای باز و بسته شدن به موتور گیربکس قدرتمندی نیاز دارد. این نوع درب اتوماتیک با توجه به نوع طراحی و همخوانی با معماری بنا و زیباسازی محیط، یکی از پرکاربردترین درب‌های اتوماتیک در جهان است. این درب به دلیل اینکه از بالا و به صورت رولی جمع می‌شود، درب اتوماتیک رول آپ نام دارد.

موتور درب اتوماتیک رول آپ

کرکره برقی بیش از 10 قطعه مختلف دارد؛ اما از اجزای اصلی درب اتوماتیک رول آپ می‌توان به تیغه، موتور، لوله و قوطی، و ریل اشاره کرد. تیغه و موتور بیشترین تاثیر را در کیفیت کرکره برقی و درب اتوماتیک رول آپ دارند. برای درب رول آپ، بسته به نوع و اندازه کرکره، از سه نوع موتور استفاده می‎شود؛ توبلار، ساید و سنترال.

نکته مهم در انتخاب نوع موتور درب اتوماتیک این است که اگر میزان تردد در آن مکان بالا، و ابعاد و وزن درب زیاد باشد، موتورهای ساید انتخاب بهتری هستند و چنانچه وزن و ابعاد کم بوده و تردد در طول شبانه روز کم یا متوسط باشد بهتر است از موتور توبلار استفاده شود.

موتور ساید دارای دو نوع AC (بدون ذخیره برق)  و DC (دارای امکان ذخیره برق) است و در قسمت بیرونی درب اتوماتیک نصب می‌شودو برای محافظت از موتور ساید در برابر نور خورشید، بارندگی و افراد دیگر بهتر است از کاور مخصوص استفاده شود. موتور توبلار برای مصارف خانگی و فروشگاهی مناسب است. همچنین فضای کمتری اشغال کرده و سرعت بیشتر و صدای کمتری دارد.

فروش و نصب فوری کرکره برقی و درب اتوماتیک در تهران

تیغه درب اتوماتیک رول آپ

تیغه کرکره اولین قسمتی از درب اتوماتیک است که به چشم می‌آید. عرض تیغه‌های درب اتوماتیک رول آپ 6 الی 10 سانتی‌متر و طول آن حداکثر 9 متر است. البته با توجه به کاربرد و نیاز مشتری بریده و نصب می‌شود. تیغه‌های درب رول آپ جنس‌های مختلفی دارند که بیشتر آنها پلی کربنات (تیغه شفاف)، تیغه منیزیم و فولادی، آلومینیومی، رول گیتر (فولاد بافته شده) و تیغه گالوانیزه است؛ که انواع تک جداره و دوجداره دارند.

درب رول آپ آلومینیومی به دلیل قیمت بهتر و تنوع در رنگ، طرفداران بیشتری دارد. مهم‎ترین تیغه های آلومینیومی تیغه‌های یک پل 60 و 80، دو پل 80 و 100 و سه پل سایز 140 می‌باشند. برای پارکینگ منازل بهتر است تیغه فوم‌دار آلومینیومی به کار برده شود؛ زیرا سر و صدای تیغه‌ها زمان باز و بسته شدن به حداقل می‌رسد.

یکی از عوامل موثر در انتخاب جنس تیغه، اهمیت مکان مورد استفاده و کاربرد آن است. به عنوان مثال اهمیت فروشگاه طلا و سکه با پارکینگ ساختمان مسکونی متفاوت است. از طرف دیگر میزان باز و بسته شدن درب اتوماتیک رول آپ نیز بر انتخاب نوع موتور تاثیرگذار است. بنابراین با در نظر گرفتن همه این شرایط می‌توان بهترین درب اتوماتیک رول آپ را با بهترین قیمت خریداری کرد.

نکات مهم در خرید درب اتوماتیک رول آپ

انواع مختلف کرکره های برقی و درب اتومات طبیعتا قیمت های متفاوتی دارند. بنابراین برای کسب اطلاع درست از قیمت درب اتوماتیک رول آپ و خرید به صرفه و مطمئن باید پارامترهایی را درنظر بگیریم.

نوع موتور: موتور توبلار نسبت به دو موتور ساید و سنترال قیمت پایین‌تری دارد.

متراژ کار: این پارامتر شرط اصلی در تعیین قیمت درب اتوماتیک رول آپ است و ابعاد درب بزرگتر، هزینه بیشتری را می‎طلبد.

جنس تیغه: هر چه جنس تیغه بهتر و بادوام‌تر باشد، بالطبع قیمت آن بیشتر است.

قبل از اجرای پروژه یا خرید درب اتوماتیک رول آپ می‌توانید با کارشناسان بابادر تماس گرفته و پس از مشورت و کسب اطلاعات لازم در مورد جنس تیغه ، نوع موتور و متراژ کار، درب مناسب را در ابعاد درست خریداری نمایید.

خرید درب اتوماتیک رول آپ
درب اتوماتیک رول آپ

مزایا و کاربرد درب اتوماتیک رول آپ

درب رول آپ علاوه بر دارا بودن ظاهری زیبا، قابل شستشو نیز بوده و به دلیل ساختاری که دارد، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. این نوع درب همچنین به دلیل عایق بندی مناسب اتصالات و درزها، اتلاف انرژی هم ندارد. تیغه‌های درب رول آپ تنوع رنگی زیادی دارند و مقاومت آن‌ها در برابر شرایط جوی مختلف زیاد است. از نظر اقتصادی دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه است. چه در فصول گرم و چه در فصل سرما از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. هم چنین عایق سر و صدا بوده و میزان نور محیط را هم کنترل می‌کند. این نوع درب اتوماتیک ضد حریق و ضد سرقت بوده و به راحتی با ریموت از راه دور قابل کنترل است. امنیت بسیار بالای درب اتوماتیک رولاپ بخصوص در تیغه‌های پلی کربنات و رول گیتر نیز جزو ویژگی‌های بارز این درب کرکره‌ای است.

علاوه بر درب پارکینگ و دروازه، از کرکره رول آپ به عنوان حفاظ پنجره‌های ساختما‌‍ن‌های مسکونی، ویلاها و مجتمع‌های تجاری اداری نیز استفاده می‌شود.

سخن پایانی

درب اتوماتیک رول آپ جزو کرکره‌های برقی پرکاربردی بوده و قیمت مناسب‌تری نیز نسبت به بقیه دارد. با توجه به تنوع درب‌های کرکره‌ای شاید انتخاب بهترین درب اتوماتیک کمی دشوار باشد. چنان چه درب اتوماتیک رول آپ به دست پرسنل متخصص نصب و اجرا نشود، ممکن است در آینده دچار مشکل شده و ضمن آسیب جبران ناپذیر،هزینه‌های گزافی بر دوش شما بگذارد. بنابراین توصیه ما این است که حتما در این زمینه با کارشناسان بابادر تماس گرفته و پس از مشورت اقدام به خرید نمایید. مشاوران تیم بابادر آماده خدمت رسانی در زمینه مشاوره و فروش انواع کرکره برقی و درب اتوماتیک به شما عزیزان می‌باشند.