مقالات کرکره برقی

هر آنچه که باید در مورد انتخاب بهترین موتور درب اتوماتیک بدانید

بهترین موتور درب اتوماتیک

با دانستن ویژگی های یک موتور خوب درب اتوماتیک خواهید توانست پکیج با کیفیت و به صرفه ای برای درب اتوماتیک و کرکره برقی منزل یا محل کار تهیه کنید. با ما همراه باشید تا با این ویژگی ها آشنا شویم.

درب‌های اتوماتیک و دارای کرکره برقی، در اکثر ساختمان‌های مسکونی پارکینگ‌دار، گاراژ و فروشگاه‌ها استفاده می‌شوند. موتور کرکره برقی، همان قطعه‌ای است که درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای امروزی را از کرکره‌های قدیمی و غیربرقی متمایز کرده است. از آن‌جایی که عملکرد این قطعه، نقش مهمی در درب‌های اتوماتیک دارد، انتخاب بهترین نوع آن متناسب با مدل درب و پنجره کرکره برقی ساختمان، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. لذا در این مقاله به توضیح المان‌های موثر در انتخاب بهترین موتور و هم‌چنین معرفی انواع موتور کرکره برقی پرداخته‌ایم.

انتخاب موتور مناسب برای کرکره برقی

انتخاب موتور کرکره برقی مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثل وزن تیغه کرکره، ابعاد درب کرکره، نوع پروفیل تیغه، تعداد رفت و آمد و فضایی که برای اجرا داریم. یکی از موارد مهم، انتخاب کرکره بر اساس توان آن است وعاملی که در توان موتور تاثیر دارد، وزنی است که موتور باید آن را جابه جا کند. بیشترین وزن به تیغه کرکره مربوط می‌شود. ولی نباید از وزن سایر قسمت‌ها مانند قسمت تیوب بالای کرکره غافل شد.

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

موتور درب اتوماتیک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

موتور درب اتوماتیک جزو اجزای اصلی و مهم آن است. این قطعه نیروی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل کرده و باعث حرکت لت‌های درب در جهات مختلف می‌شود و نتیجه آن باز و بسته شدن درب می‌باشد. موتور درب اتوماتیک الزامات زیادی را باید برآورده کند. این قطعه باید مقاوم، بادوام و قابل اطمینان باشد. مشخصات دیگر یک موتور خوب عبارتند از:

حرکت بی‌صدا: موتور درب اتوماتیک باید بدون سر و صدا و به صورت روان و دقیق کار ‌کند. سرعت کم و یکپارچه موتور، از کرکره برقی و انواع دیگر درب اتوماتیک محافظت می‌کند و سر و صدا را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

امنیت: از آن‌جایی که موتور درب اتوماتیک دارای چشم فتوالکترونیک است، امنیت زیادی را برای توقف خودرو مقابل درب فراهم می‌کند. اگر شما در حال پارک کردن و داخل آوردن اتومبیل خود باشید و در همان لحظه، زمان پایین آمدن درب اتوماتیک نیز فرا رسیده باشد، درب متوجه خودروی شما شده و مکث می‌کند؛ و بعد از رد شدن کامل بسته می‌شود.

عدم وجود درز یا شیار: نصب موتور درب اتوماتیک با دقت زیادی انجام می‌شود. به همین دلیل هیچ گونه درز یا شیاری میان دیوار و کنار‌ه‌های درب باقی نمی‌ماند. وجود فضای خالی در این قسمت‌ها، این فرصت را به سارقین می‌دهد که راهی برای وارد شدن به منزل یا محل کار شما پیدا کنند.

استحکام: موتور درب اتوماتیک از پنل‌های فولادی تشکیل شده و به این پنل‌ها فوم پلی اورتان تزریق می‌گردد. به همین دلیل 4 سانتی‌متر به ضخامت آن اضافه شده و این امر، شرایطی را فراهم کرده است که استحکام آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند. موتور جزو قطعاتی است که کارکرد بیشتری نسبت به سایر قطعات دارد. لذا باید از استحکام خوبی برخوردار باشد تا عملکردش دچار مشکل نشود.

سرعت موتور: از دیگر ویژگی‌های موتور درب اتوماتیک این است که سرعت آن قابلیت تنظیم دارد. یعنی شما می‌توانید سرعت باز و بسته شدن درب را بیشتر کنید تا سریع‌تر بسته شود. یا اگر می‌خواهید درب آرام‌تر پایین یا بالا برود، می‌توانید تنظیمات آن را روی سرعت کم قرار دهید. تنظیم انرژی نیز در هر یک از سرعت‌های تنظیم درب، متنوع است. شما می‌توانید هر یک از سطوح مصرف انرژی را که مد نظرتان است انتخاب نمایید.

نصب آسان: نصب موتور برای درب اتوماتیک بسیار آسان می‌باشد. با این حال  بهتر است این کار با دقت و توسط یک متخصص انجام شود. زیرا آن‌ها تجربه کاری زیادی دارند و بدون هیچ نقص یا ایرادی موتور را وصل می‌کنند. برای نصب موتور درب کرکره‌ای و اتوماتیک، می‌توانید از کارشناسان حرفه‌ای مجموعه بابادر کمک بگیرید.

از عوامل دیگری که در انتخاب موتور کرکره برقی اهمیت دارد، تعداد تردد و باز و بسته شدن درب طی مدت زمان مشخص (مثلا یک روز) است. اگر کرکره برای درب مغازه بوده وتعداد تردد کم باشد، موتور توبلار با گشتاور مناسب، انتخاب درستی است. اما اگر کرکره برای درب پارکینگ ساختمان پر رفت و آمد استفاده شود، بهتر است موتور ساید خریداری کنید.

2021/12/image-84-1024x512-min.png

انواع موتورهای درب کرکره‌ای و اتوماتیک

هر نوع موتور قابلیت خاصی دارد که آن را برای استفاده در مکان‌ها و موارد خاص، مناسب می‎کند. حتی میزان تردد و باز و بسته شدن درب اتوماتیک در طول شبانه روز هم تاثیر مستقیمی بر انتخاب نوع موتور دارد. لذا هر موتوری را نمی‌توان برای هر کرکره برقی نصب و استفاده کرد. برای انتخاب نوع موتور باید عوامل مختلفی مانند عرض، ارتفاع و وزن کرکره در نظر گرفته شود.

به طور کلی انواع موتور کرکره برقی در 3 گروه طبقه‌بندی می‌شوند.

موتورهای لوله‌ای یا توبلار درب اتوماتیک

موتور لوله‌ای مرسوم‌ترین شکل موتور کرکره برقی است که به منبع تغذیه خانه شما وصل می‌شود. موتور لوله‌ای داخل محور کرکره غلتکی قرار می‌گیرد و معمولا شبیه لوله فلزی است. به همین دلیل آن را موتور لوله‌ای نام نهادند. این موتورها برای خودکارسازی پرده و سایبان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موتور داخل لوله‌ای که سایبان در آن جمع شده است قرار دارد و کاملا مخفی می‌باشد.

موتور توبلار را می‌توان به وسیله فشار دکمه یا از طریق ریموت، از راه دور هم کنترل کرد. موتور لوله‌ای بیشتر برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که رفت و آمد زیاد نیست. هم‌چنین به دلیل قرارگرفتن داخل لوله و اشغال فضای کم، ظاهری زیباتری نیز دارد.

موتور ساید کرکره برقی

این نوع از موتورها برای کرکره برقی سنگین کاربرد دارند. خود موتور وزن چندانی ندارد و طراحی آن به گونه‌ای است که اگر دما بیش از حد زیاد شود، به طور کاملا خودکار خاموش می‌شود و آسیب نمی‌بیند. بسیاری از موتورهای ساید از برق پشتیبان استفاده می‌کنند. در این صورت، هنگام قطعی برق می‌توان کرکره را کنترل کرد. موتورهای ساید بسیار پرقدرت هستند و برای ورودی‌های با مساحت بالا کاربرد دارند.

یکی از مزایای این نوع موتور این است که در قسمت خارجی سایه‌بان و کرکره برقی نصب می‌شوند. به همین علت اگر موتور ساید دچار مشکل شود، نیاز به پایین آوردن کل سایه‌بان نیست. موتورهای ساید به این دلیل که بیرون از محور کرکره قرار می‌گیرند، تحت فشار کمتری هستند و در نتیجه طول عمر بیشتری دارند.

موتور ساید کرکره برقی

موتور سنترال یا سانترال

این موتور در کرکره‌های قدیمی استفاده می‌شد و قابلیت تحمل وزن تا 280 کیلوگرم را داشت. موتورهای سنترال برای حداکثر 30 تردد مناسب هستند؛ لذا برای مکان‌های عمومی گزینه مناسبی نمی‌باشند. نصب موتورهای سنترال بسیار راحت است و در مقایسه با سایر موتورها روان‌تر و راحت‌تر بالا و پایین می‌روند. اما قابلیت‌های جدید موتورهای امروزی را ندارند.

مطالب مرتبط:

سخن پایانی

کرکره‌های برقی و انواع دیگر درب‌های اتوماتیک، در پارکینگ‌ها و گاراژها، مغازه، فروشگاه و مکان‌های دیگر استفاده می‌شوند. قطعلت مختلفی در این درب‌ها به کار رفته است که مهم‌ترین آن‌ها موتور درب اتوماتیک می‌باشد. انتخاب نوع درست موتور متناسب با مدل درب اتوماتیک، نقش مهمی در کارکرد درب اتوماتیک و کرکره برقی و هم‌چنین طول عمر آن دارد. مجموعه بابادر با تولید انواع درب‌های کرکره‌ای، درب پارکینگی اتوماتیک، درب شیشه‌ای و درب صنعتی اتوماتیک بهترین انتخاب را برای داشتن محیطی امن و زیبا پیش روی شما قرار می‌دهد.

✪ مشاوره و سفارش 09128818367✪

فروش و نصب انواع درب کرکره اتوماتیک و کرکره برقی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *