مقالات کرکره برقی

بررسی انواع ریموت‌ کرکره برقی

انواع ریموت‌ کرکره برقی

اگر قصد خرید یا آشنایی با انواع ریموت‌ کرکره برقی و درب‌های اتوماتیک را دارید، یا می‌خواهید ریموت را با دیگری ست و کددهی کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

از جمله مزایای درب‌های اتوماتیک و کرکره‌های برقی، باز شدن از راه دور و بدون اعمال فشار دستی است. لذا ریموت کرکره برقی جزو قطعات کاربردی و ضروری برای کرکره‌های برقی است. زیرا با استفاده از ریموت کنترل به راحتی می‌توان درب پارکینگ را بدون نیاز به پیاده شدن باز و بسته کرد. در این مقاله قصد داریم انواع ریموت کرکره برقی که می‌توانند باز و بسته کردن درب را آسان‌تر کنند برای شما شرح دهیم.

مطالب مرتبط:

ریموت کرکره برقی

ریموت درب‌های اتوماتیک به عنوان کنترل از راه دور عمل کرده و با فرستادن فرکانس‌هایی با طول موج معین، باعث باز و بسته شدن درب و کرکره برقی می‌شوند. این امر زمانی امکان‌پذیر است که ریسیور کرکره برقی بتواند این فرکانس را شناسایی کند. پرکاربردترین فرکانس‌هایی که برای ریموت کرکره برقی استفاده می‌شوند، فرکانس 433 و315 هستند که بر روی ریسیورهای با همان فرکانس ست می‌شوند.

برد ریموت‎ها در فضای باز 60-70 متر است که در مکان‌های بسته به نصف این مقدار کاهش می‌یابد. ریموت‌ها به منظور فرمان دادن به موتور برای باز و بسته کردن درب باید با آن‌ها ست و کددهی شوند. در ادامه به انواع ریموت‌ها و روش‌های کددهی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع ریموت کرکره برقی

1-ریموت مدل کد لرنینگ

در این نوع ریموت تنظیم فرکانس به صورت نرم افزاری انجام می‌شود و برای تعریف کردن ریموت روی ریسیور نیازی به لحیم کاری نیست. برای ست کردن آن با موتور کرکره، باید درب ریسیور را باز کرده و کلید شناسایی کنترل را پیدا کنید. بعد از این که انگشت خود را به مدت 2 ثانیه بر روی کلید نگه داشتید، صفحه LED داخل ریسیور روشن می‌شود. پس از آن باید کلید اول ریموت را به مدت 2 ثانیه فشار دهید. در این مرحله LED چشمک می‌زند که نشان از تایید ریموت است. اکنون ریموت شما با موتور به خوبی ست شده است و خواهید توانست کرکره را با ریموت به راحتی باز و بسته کنید.

2- ریموت مدل بلوتوثی

اضافه کردن ریموت به درب بازکن های پارکینگ نیازمند متخصص و برنامه‌ریزی مدار کنترل درب بازکن است؛ اما کپی کردن یکی از ریموت‌های موجود بر روی ریموت بلوتوثی ساده و سریع است و حتی خود مصرف‌کننده نیز می‎تواند این کار را انجام دهد. تنها نکته‌ای که باید رعایت شود، یکی بودن فرکانس کاری ریموت مورد نظر با ریموت بلوتوثی است. این مدل ریموت، نسبت به مدل‌های دیگر کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته مهم در تنظیم ریموت بلوتوثی با موتور دستگاه، عدم نیاز به ریسیور اصلی برای تنظیم شدن آن‌ها است.
برای ست کردن باید ریموت خام و ریموت کددهی شده از قبل را به یکدیگر نزدیک کنید. به علت کپی کردن آسان، امنیت ریموت بلوتوثی کمتر از سایر مدل‌های ریموت کرکره برقی است. اما این نوع ریموت، قابلیت کپی یا ست شدن با مدل‌های دیگر مانند لرنینگ و سوئیچ را دارد.

ریموت درب پارکینگ مدل بلوتوثی

3- ریموت مدل دیپ سوئیچ

ریموت دیپ سوئیچ بیشتر برای موتورهای ساید مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا موتور ساید به ریموت قوی‌تری نسبت به موتور توبلار نیاز دارد و این ریموت قوی‌تر از سایر انواع ریموت کرکره برقی است. تعداد سوئیچ‌های موجود بر روی مدار ریموت دیپ سوئیچ، نشان‌دهنده طول کد ریموت است که معمولا به تعداد 8، 9 یا 12 عدد سوئیچ دارد. برای تنظیم ریموت باید ابتدا درب آن را باز کنید. پیچ‌های ریزی که پشت درب ریموت هستند را با استفاده از پیچ گوشتی باز نمایید. روی برد ریموت 8 عدد کلید قرار دارد که باید این 8 عدد کلید را به گونه‌ای بچینید. نحوه چینش بر روی ریسیور باید مانند چینش کلیدهای روی برد ریموت باشد.

4- ریموت هاپینگ کد

این ریموت امنیت بالایی در مقایسه با سایر ریموت‌ها دارد. به همین جهت برای ساختمان‌های امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت این ریموت، تغییر کددهی با هر بار فشردن کلید است. هنگام فشردن دکمه ریموت و ارسال فرمان به ریسیور، فرکانس میان ریموت و ریسیور دائما تغییر کرده و امنیت ریموت بیشتر می‌شود. کددهی ریموت‌های هاپینگ مانند لرنینگ بوده اما به هیچ عنوان قابلیت کد گرفتن از ریموت بلوتوثی را ندارند.

تفاوت ریموت اصل از غیر اصل

برای این که بتوانید ریموت اصل را از غیر اصل تشخیص دهید باید مواردی را مورد توجه ق5رار دهید که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از این موارد کیفیت و ماندگاری است که ریموت‌های غیر اصل به سرعت خراب شده و مجبور به خرید دوباره می‌شوید.

قیمت ریموت کرکره برقی اصل نسبت به مدل غیر اصل آن بیشتر است. اما متاسفانه قیمت پایین ریموت‌های تقلبی باعث می‌شود عده‌ای سراغ خرید آن‌ها بروند؛ غافل از این که پس از مدتی مجبور به تعویض آن خواهند شد.

برد انواع ریموت کرکره برقی اصل بسیار بیشتر از مدل‌های تقلبی آن است. در حالت کلی اگر آنتن ریموت اصل در فرمان مدار به درستی نصب شده باشد، برد آن از 45 تا 50 متر خواهد بود و می‌توان از این فواصل درب کرکره برقی را باز و بسته کرد.

اگر در مواردی مجبور به استفاده از ریموت غیر اصل شدید، باید از سازگاری و هماهنگی آن با دستگاه مطمئن شوید. زیرا ریموت‌ها فرکانس‌های متفاوتی از یکدیگر دارند که امکان ست نشدن آن‌ها با دستگاه زیاد است.

در ست کردن ریموت کرکره برقی باید به دو نکته توجه داشت. اول این که ریموت‌ها را می‌توان از طریق ریموت‌های قدیمی که بر روی موتور تنظیم بودند ست کرد. دوم این که اگر ریموت توانایی کپی شدن و ست شدن نداشت، باید آن را از طریق برد یا ریسیور تنظیم کرد.

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

دریافت مشاوره و درخواست خدمات

تماس با کارشناسان بابادر

سخن پایانی

ریموت کرکره برقی برای کنترل از راه دور انواع درب اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریموت برای باز کردن کرکره‌های برقی نیاز به ست شدن و کددهی دارد. در برخی موارد این کددهی توسط خود مصرف‌کننده هم قابل انجام است اما در مواردی بهتر است از کارشناس مربوطه کمک بگیریم. در این مقاله تلاش شد تا انواع ریموت کرکره برقی، کاربرد و کددهی آن‌ها و هم‌چنین تفاوت ریموت اصل از تقلبی را بیان کنیم. برای آشنایی، خرید کرکره برقی و سرویس‌دهی در زمینه انواع درب اتوماتیک می‌توانید با کارشناسان مجموعه بابادر در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *