مقالات سایبان

خرید سایه بان کولر

سایبان کولر

معمولاً در فصول گرم سال بسیار پیش می‌آید که کولر به جای خنک کردن موجب گرم‌تر شدن خانه می‌شود و دلیل آن چیزی نیست جز داغ کردن بدنه کولر. در حالی که استفاده از سایه بان کولر تا حدود زیادی این مشکل را برطرف کرده است و می‌توان دمای پایین‌تری ایجاد کرد و طول عمر کولر را افزایش داد.

در ادامه می‌خواهیم به ویژگی‌ها و مزایای خرید سایه بان برای کولر اشاره کنیم.

سایبان کولر چیست؟

سایه بان کولر نوعی کاور محافظ کولر است که از گرم شدن بدنه و سقف کولر جلوگیری کرده و راندمان آن را بالا می‌برد. این کاور می‌تواند از جنس برزنت، پلاستیک فشرده و … باشد و به طریقی از نفوذ اشعه UV به درون کولر جلوگیری کند.

اگر کولر قدیمی دارید و می‌خواهید برای آن سایبان تهیه کنید، می‌توانید از انواع مدل‌ها بهره ببرید زیرا سایبان‌هایی که در بازار وجود دارند مختص به مدل خاصی نیستند.

سایه بان کولر برای چه نوع کولرهایی لازم است؟

  • معمولاً همه کولرهای گازی و آبی به این علت که روی پشت بام یا تراس نصب می‌شوند، به سایه بان نیاز دارند.
  • کولرهای آبی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند، چون موجب تبخیر سریع آب می‌شود.
  • چنانچه پنل خارجی کولر گازی در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد، برای جلوگیری از فرسایش و خرابی کندانسور باید از سایه بان استفاده کرد.

اهمیت خرید سایه بان کولر

کولرهایی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید و گرما قرار دارند، به انرژی بیشتر از حد معمول احتیاج دارند، استهلاک بیشتری دارند و زودتر فرسوده می‌شوند.

یکی دیگر از مشکلات در فصل‌ها و مناطق گرم این است که پس از روشن کردن کولر باید مدت زیادی صبر کرد تا کولر شروع به خنک کردن محیط کند، به این خاطر که دمای کولر بسیار بالا است و برای پایین آمدن دمای خود کولر باید مدتی صبر کرد. استفاده از سایه بان کولر موجب می‌شود تا در زمان خاموشی حرارت اضافی وارد جریان کولر نشود.

سایبان کولر

تاثیر سایبان بر مصرف انرژی

همانطور که می دانید مقدار مصرف برق کولر بر اساس رتبه بندی از نظر انرژی مشخص می‌شود. سطح انرژی A بهترین نوع مصرف است چرا که نشان دهنده کمترین میزان مصرف و راندمان بالا است. حال با توجه به اینکه خنک نگه داشتن کولر می‌تواند موجب نزدیک کردن رتبه کولر به سطح A شود، استفاده از سایه بان کولر ضروری به نظر می‌رسد.

به طور خلاصه می‌توان بیان کرد که مصرف آب تا ۳۵ درصد (معادل ۷۰۰۰) و مصرف برق تا ۵۰ درصد (معادل ۱۱۲۵۰) کاهش پیدا خواهد کرد.

مزایای استفاده از سایه بان کولر

  1. جلوگیری از سوختن کمپرسور که معمولاً در روزهای بسیار گرم تابستان رخ می‌دهد.
  2. علاوه بر اینکه از گرم شدن شدید جلوگیری می‌کند، در فصول سرد سال هم از ریختن برف و باران روی کولر و وزش باد شدید جلوگیری خواهد کرد.
  3. جلوگیری از تولید باد گرم
  4. صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق
  5. کاهش مصرف آب
  6. افزایش عمر بدنه و قطعات کولر
  7. جلوگیری از ورود صدای اضافه به درون ساختمان
  8. از شوره زدن ممانعت می‌کند چرا که آب کولر تبخیر نخواهد شد. زنگ زدگی و خوردگی به وجود نخواهد آمد.

ویژگی های سایبان کولر

دارای پایه‌های مهندسی و تنظیم شده برای نصب سریع و بدون دردسر، جنس آن از ورق دو لایه پلاستیکی ساخته شده و بین دو لایه، محفظه‌های عبور هوا قرار گرفته، هر دو طرف سایبان عایق و ضد اشعه است و نور و گرمای خورشید را بر می‌گرداند. برای تمام کمپرسورهای کولر گازی قابل استفاده است و به دلیل سبک و کم حجم بودن دارای حمل و نقل راحت است.

نکات مهم هنگام خرید سایه بان کولر

  • اندازه مناسب
  • قابلیت تمیزی آسان
  • جنس
  • میزان پوشش دهی
  • نوع نصب
  • قیمت سایبان
سایبان کولر

نکات حائز اهمیت قبل از خرید سایه بان کولر

قبل از خرید سایه بان کولر به اندازه کولر، جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید و قابلیت نصب آن توجه داشته باشید تا بتوانید از خرید خود بیشترین بهره را ببرید.

توجه به اندازه مناسب

اگر قصد خرید سایه بان برای کولر آبی دارید، در نظر داشته باشید که کولرهای آبی با حجم موتوری مختلف و در سایزهای استاندارد تولید می‌شوند. می‌توانید با توان موتوری کولر را در نظر بگیرید، سپس اقدام به خرید سایبان کنید.

جنس سایه بان کولر

جنس بدنه سایبان و پارچه‌ای که استفاده شده، دارای اهمیت است. پارچه می‌تواند پلاستیک یا برزنت باشد.

میزان پوشش دهی

طبیعی است که هدف ما از خرید سایه بان کولر و نصب آن این است، سطح کولر را پوشش دهد و از عبور نور خورشید جلوگیری کند بنابراین میزان پوشش‌دهی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

قابلیت نصب

به روش نصب سایبان توجه داشته باشید و سعی کنید کالایی را بخرید که خودتان به راحتی بتوانید آن را نصب کنید.

قابلیت تمیزی آسان

حتماً تا به حال به سقف و بدنه کولر توجه کرده‌اید که چطور انباشته شده از گرد و خاک و آلودگی. حال اگر از سایه بان کولر استفاده شود، تمامی این آلودگی‌ها به کاور انتقال پیدا می‌کند که با توجه به جنس آن می‌توان هر چند وقت یکبار آن را شست.

✪ مشاوره و سفارش 09128818367✪

فروش و نصب انواع درب کرکره اتوماتیک و کرکره برقی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در تهران

قیمت سایبان کولر

قیمت سایه بان کولر با توجه به اندازه، جنس، کیفیت و مدل متغیر است، آنچه اهمیت ویژه‌ای دارد این است که این کاور دارای طول عمر بالا باشد و سایز آن متناسب با اندازه کولر. قیمت آن نیز بالا نیست و برای محافظت از کولر به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

خرید سایه بان کولر بابادر

آنچه موجب می‌شود خرید سایه بان کولر امری ضروری جلوه کند دو دلیل عمده دارد که شامل خنک شدن خانه و ایجاد آسایش و راحتی بیشتر برای خودمان است و نیز صرفه‌جویی در مصرف انرژی که یک وظیفه فردی و اجتماعی محسوب می‌شود. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، می‌توانید با کارشناسان بابادر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *