مقالات سایبان

خرید سایبان ماشین

سایبان ماشین

خرید و فروش آنلاین انواع سایبان خودرو و پارکینگ در شرکت مهندسی بابادر به همراه خدمات نصب و تعمیر سایبان ماشین در انواع دستی، برقی و اتوماتیک.

محافظت از ماشین ها و کند کردن روند استهلاک آن با صرف برخی از حساسیت ها و هزینه های ناچیز به بهترین شکل صورت می گیرد. یکی از راهکارهای موثر برای محافظت هر چه کامل تر از خودرو، دور نگه داشتن آن از تابش مستقیم نور خورشید، مخصوصا در ماه های گرم سال است. گاهی آسیبی که تابش بیش از اندازه و مکرر خورشید به اجزای مختلف و رنگ داخلی و بیرونی خودرو وارد می کند، بسیار بیشتر از هزینه ای است که می توان با خرید سایبان پارکینگ، از آن جلوگیری کرد.

نداشتن سایبان چه آسیب های احتمالی برای خودرو به دنبال دارد؟

  1. گذر نور خورشید از شیشه ماشین به همراه اشعه فرابنفش

معمولا حرارت نور خورشید با گذر کردن از شیشه چند برابر می شود. تاثیر فرایند مذکور با وجود اشعه فرابنفش در پرتوهای نور خورشید، آسیب های جدی به اجزای داخلی خودرو وارد می کند. داشبورد، تودوزی داخلی، صندلی ها و سایر اجزا در معرض این آسیب ها هستند.

  1. از بین رفتن براقیت و کدر شدن رنگ بدنه خودرو

تابش مداوم نور خورشید بر بدنه ماشین کیفیت رنگ آن را تحت تاثیر قرار می دهد. مخصوصا اگر رنگ خودرو، رنگ های تیره مانند سیاه، آبی یا قرمز باشد. همچنین اجزای پلاستیکی بدنه خودرو نیز در معرض آسیب تابش نور خورشید هستند.

  1. گرمای اذیت کننده فضای داخلی ماشین در تابستان

همه ما تا به حال تجربه کرده ایم که بعد از مدتی که از پارک کردن ماشین در زیر نور آفتاب می گذرد، نشستن مجدد در خودرو مانند نشستن در خودرویی است که بخاری آن در فصل تابستان روشن است! به همین دلیل بسیاری از ما مجبوریم قبل از استارت زدن و ادامه مسیر قدری برای برابر شدن دمای داخل خودرو با دمای بیرون، منتظر بمانیم.

  1. کثیف شدن ماشین در فصل های بارندگی

با بارش برف و یا باران بر روی بدنه خودرو، علاوه بر این که لکه های قطرات یا دانه های باران یا برف بر روی بدنه باقی می ماند، در صورت سرمای هوا با یخ زدگی قطرات بر روی شیشه یا بدنه ماشین مواجه خواهیم بود. از بین بردن لکه ها و یا تکه های یخ بر روی شیشه یا بدنه خودرو، گذشته از آن که زمان بسیاری می برد، ممکن است باعث وارد آمدن خط و خش و یا رنگ رفتگی بر روی شیشه و بدنه خودرو شود.

  1. سقوط اجسام سنگین

واضح است که به هر دلیل و در صورت اصابت جسم سنگین بر روی بدنه یا شیشه ماشین، گذشته از افت قیمت ماشین، چه هزینه هایی از جهت تعمیر و جایگزینی در بر خواهد داشت.

  1. فضولات پرندگان و شیره درختان

در مواردی لکه های ناشی از خرابکاری پرندگان بر روی بدنه ماشین هیچگاه از بین نمی رود. این اتفاق مخصوصا در شرایطی که نسبت به پاک کردن لکه دیر اقدام شود، بسیار محتمل است. فضله پرندگان به دلیل استفاده پرندگان از مواد مختلف به عنوان غذا، اسید اوریک بسیار بالایی دارد و در مواردی حتی قبل از پاک کردن سریع آن نیز،لکه هایی بر رو ی بدنه خودرو باقی خواهد گذاشت.

بسیاری نیز پارک کردن خودرو را  در زیر سایه درختان ترجیح می دهند. با این کار، خودرو در زیر سایه درخت قرار خواهد گرفت اما از لکه هایی که حاصل ریختن شیره برگ درختان بر روی بدنه ماشین هستند، در امان نخواهد بود.

سایبان خودرو

نقش سایبان ماشین در کاهش استهلاک خودرو

اما خبر خوب این است که با داشتن یک سایبان خودرو با کیفیت، خودرو شما هیچگاه در معرض آسیب های فوق قرار نخواهد گرفت و آسیب های ناشی از تابش مستقیم نور خورشید به حداقل میزان خود خواهد رسید. یک سایبان باکیفیت از جنس و ساختاری برخوردار است که مضرات پرتوهای خورشید را به حداقل برساند.

جنس پارچه‌ای که برای سایبان ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دارای خاصیت انعکاس نور خورشید باشد. یک سایبان خودرو باکیفیت با حفظ این خاصیت از عبور پرتو نور خورشید و اشعه های مضر آن و در نهایت نفوذ آن با بدنه و اجزای داخلی خودرو جلوگیری می کند. در نتیجه سایبان پارکینگ باعث مصونیت خودرو از نور خورشید و خنک ماندن آن می شود.

جنس پارچه سایبان ماشین، معمولاً پارچه کششی با الیاف پلی استر است و از اتصالات فولادی برای بالا بردن استحکام پارچه کششی استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های سازه چادری پارکینگ، Anti- UV بودن پارچه و یا عایق بودن آن در برابر اشعه فرابنفش، است. این خاصیت، خودرو و اجزای حساس آن را در برابر این اشعه مضر محافظت می کند.

انواع سایبان ماشین

سایبان ماشین نیز مانند هر سایبان دیگری در دو نوع سایبان دستی و سایبان اتوماتیک عرضه می شود. سایبان دستی همانطور از اسمش پیداست به واسطه نیروی دست و با دخالت انسان قابل جمع و یا باز شدن است. اما در سایبان برقی، باز و بسته شدن سایبان به کمک موتور تعبیه شده در ساختار آن، باز و بسته می شود. مطالب کاملتر در رابطه با سایبان برقی و یا دستی را می توانید در بخش های مربوطه به طور کامل مطالعه کنید.

سایبان چتری و یا چتر تمام اتوماتیک خودرو از انواع دیگر سایبان خودرو هستند. این نوع سایه بان ها متحرک و قابل حمل هستند و بسته به شرایط قابلیت نصب بر روی سه پایه و یا بر روی بدنه ماشین دارند. شرایط باز و بسته شدن و سهولت نصب آن به گونه ای است که می توان آن را بدون محدودیت به تمامی مکان ها حمل کرد.

سایبان چتری خودرو

ویژگی‌های عمومی انواع سایبان ماشین

سایبان خودرو چه دستی و ثابت باشد چه برقی، دارای ویژگی‌های مشترکی است که در ادامه به آن ‌ها اشاره می‌کنیم.

رعایت حداقل تعداد ستون

سازه پارچه‌ای می‌تواند فقط روی یک پایه اجرا گردد یعنی می‌توان تنها با یک ستون، حداقل مساحت مورد نیاز برای پارک دو خودرو سواری را فراهم کرد.

مقاوم در برابر حرارت

این عبارت درمورد سایبان ماشین به این معنا است که پارچه آن اشتعالزا نیست. حتی طبق استانداردهای ایران برای پمپ بنزین‌ها هم قابل استفاده‌ است.

مقاومت در برابر برف یا سقوط جسم سنگین

اسکلت سایبان ماشین دارای مقاومت بسیار بالا در هنگام سقوط هر نوع جسم سنگین است. در طراحی سایبان برای بار برف، مقاومت کششی را بر اساس ضرایب ایمنی بالا در نظر می‌گیرند. یک سایبان پارکینگ استاندارد ۱۰۰ کیلوگرم در هر متر مربع را تحمل می‌کند.

مقاومت در برابر وزش باد شدید

به علت تنیدگی موجود در پارچه سایبان خودرو، در برابر فشار شدید باد مقاومت بسیار بالایی وجود دارد. همچنین بودن فیبر پلی استر در داخل پارچه، مقاومت بالا در برابر پارگی ایجاد می‌کند. پارچه طراحی شده برای سازه پارچه‌ای، دارای مقاومت ۱۰ تنی در جهت تار و پود خود است.

علاوه بر بخش مقاوم پارچه‌ای، ستون‌ها و ساختمان سازه کششی نیز به علت محاسبات مهندسی بر اساس آیین نامه مقررات ملی ساختمان ایران تا وزش بادی به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت مقاومت دارد.

ثبات رنگ

لاک و لعابی که روی سایبان خودرو زده می‌شود، موجب خاصیت ضد حریق شده، اشعه UV را جذب و از رسیدن گرما و نور خورشید به ماشین جلوگیری می کند. از این رو، سایبان خودرو حتی اگر در معرض بادهای شدید و تغییرات آب و هوایی قرار بگیرد، شکل و رنگ اولیه خود را حفظ می‌کند و متوسط طول عمر آن بین 15 تا 25 سال است.

شستشوی سایبان ماشین

قابلیت شستشوی سایبان ماشین موجب می‌شود که همیشه زیبا بماند و با گذشت زمان دچار تغییر رنگ نشود. سایبان پارگینگ نصب شده در باغ و ویلا، به دلیل وجود درخت و فضای سبز، همواره دچار قارچ زدگی می‌شود؛ اما اگر مجهز به پارچه‌ی ضد قارچ و باکتری باشد، همواره کیفیت و شکل خود را حفظ می‌کند.

✪ مشاوره و سفارش 09128818367✪

فروش و نصب انواع درب کرکره اتوماتیک و کرکره برقی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در تهران

قیمت سایبان پارکینگ

در صورتی که منزل و یا مجموعه کاری شما فاقد پارکینگ مسقف باشد، نصب و استفاده از سایبان ماشین روشی اقتصادی و راحت برای محافظت از خودرو است. سایبانی که انتخاب می‌کنید می ‌تواند اتوماتیک، دستی یا متحرک باشد. انتخاب سایبان مناسب از سوی دیگر بستگی به انتظارات شما از سایبان و همچنین مرکزی که از آن خرید می کنید، دارد.

کارشناسان بابادر همواره پاسخگوی سوالات شما در رابطه با انتخاب و خرید سایبان مناسب برای خودرو، ویلا، مغازه، کافه و …. هستند. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *