مقالات سایبان

راهنمای خرید سایه بان

راهنمای خرید سایه بان

خرید سایه بان به دلایل مختلف می تواند در میان اولویت های اشخاص قرار بگیرد. گاهی ممکن است خرید سایه بان برای ویلا یا منزل مسکونی باشد و یا برای استفاده در مغازه، کافی شاپ و یا برای ایجاد سایه بانی برای خودرو و درست کردن پارکینگ باشد. در هر شرایطی قبل از مراجعه به مرکز فروش سایه بان و اقدام به خرید سایبان مورد نظر باید نسبت به جزئیات محصولی که قصد خرید آن را داریم، کاملا آشنا باشیم.

یکی از انواع سایبان هایی که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه خریداران بوده است، سایبان های برقی بوده اند؛ دلیل این موضوع بیش از هر چیز علاقه بیشتر مصرف کنندگان به استفاده از ابزارها و لوازمی است که تکنولوژی پیشرفته تر و استفاده از لوازمی است که به نیروی انسانی کمتری برای کاربری نیاز دارند.

اما قبل از خرید سایه بان برقی، بهتر است نسبت به تکنولوژی و قطعات این نوع سایه بان آشنایی داشته باشیم. یک سایه بان برقی از اجزای گوناگونی تشکیل شده است که آن را در عملکرد درست و ایمن کمک می کند. شماری از اجزای مذکور که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت به ترتیب زیر هستند.

  • اسکلت سایبان برقی
  • بازو و مفصل ها
  • لوله های سایبان برقی
  • پایه
  • موتور
  • پارچه

اسکلت سایه بان برقی

اسکلت سایبان برقی به چارچوب و بدنه نگه دارنده اجزای جانبی سایبان گفته می شود. اسکلت سایه بان معمولا در انواع فلزی در بازار موجود است. اجزای اسکلت سایبان برقی به شرح زیر هستند:

  • بازو و مفصل

بازو و مفصل در سایبان برقی نقش تسهیل باز و بسته شدن پارچه را دارد؛ بدین صورت که بازوها با حرکت آرنجی پارچه سایبان را به حرکت درمی آورند. خود بازوی سایبان برقی نیز به انواع مختلف تقسیم می شود؛ از جمله: بازو زنجیری، بازو سیم بکسلی و بازو تسمه ای.

در میان انواع بازوی سایه بان برقی که در پاراگراف قبل عنوان شدند، بازوی مفصلی سیم بکسلی طرفداران زیاد و قیمت مناسبی  دارد.

  • لوله های سایبان برقی

پارچه سایبان برقی بر روی این لوله ها قرار می گیرد و پارچه با حرکت بر روی این لوله ها حرکت می کند. این لوله ها در انواع هشت ضلعی، شیاردار یا ساده و جنس گالوانیزه مخصوص انواع موتورهای 80 و 60 نیوتونی تولید و عرضه می شوند؛ دلیل این مسئله این است که موتور کرکره برقی در داخل این لوله ها قرار می گیرد.

راهنمای خرید سایه بان

پایه کرکره برقی

پایه های نگه دارنده سایه بان برقی از دیگر اجزای مهم این سازه است. این پایه ها بسته به این که سایبان به دیوار یا سقف شود قابلیت اتصال به هر کدام از این اجزا را دارد.

موتور سایه بان برقی

یکی از وجوه تمایز خرید سایه بان دستی با سایبان برقی، مجهز بودن نوع دوم سایبان ها به نیروی موتور برقی است. به این معنی که سایبان های برقی بدون نیاز به دخالت انسانی و با کمک نیروی مکانیکی موتور توبلار (انواع موتور دیگر) به حرکت در می آید. موتور سایبان برقی مجهز به ریموت برای کنترل باز و بسته شدن سایبان از راه دور است. این موتورها مجهز به برخی از اجزای فرعی نیز هستند؛ مانند:

  • پایه موتور: وقتی موتور در داخل لوله قرار داده می شود، به این ابزار و اندکپ متصل می شود.
  • خلاص کن: در صورت قطعی برق با استفاده از این ابزار می توانیم سایبان را حرکت دهیم.

پارچه سایه بان برقی

بدیهی است که هدف از راه اندازی تمامی تجهیزات مذکور برقرار کردن سایه یا حفاظ یک پارچه بر محدوده خاصی است. بنابراین جنس این پارچه و مرغوب بودن آن بسیار مهم است. پارچه سایبان ها انواع مختلفی دارد:

  • پارچه پی وی سی
  • پارچه برزنتی
  • پارچه آنتی باکتریال مخصوص استخر، بالکن و تراس

✪ مشاوره و سفارش 09128818367✪

فروش و نصب انواع درب کرکره اتوماتیک و کرکره برقی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در تهران

بابادر، مرکز فروش سایه بان

شرکت مهندسی بابادر، مجموعه ای تخصصی در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر سایبان، کرکره برقی، درب پارکینگ اتوماتیک و لوازمی از این قبیل است که راهنمای کامل آن را می توانید در سایت شرکت بابادر ملاحظه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات در رابطه با هر کدام از محصولات مورد نظر خود مانند سایبان برقی یا دستی و انواع درب پارکینگ و کرکره ها می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *